Neustále rozvíjející se segment wearables obsahuje celou řadu produktů, ať se jedná o chytré náramky, chytré hodinky, sluchátka, přívěsky, případně další maličkosti. Analytická společnost IDC proto již tradičně sestavuje žebříček nejúspěšnějších značek v daném období včetně meziročního porovnání. Pozitivní je, že trh s wearables meziročně (za sledované období 1. čtvrtletí 2024) vyrostl o 8,8 %, přičemž je patrný trend rostoucího zájmu o spíše levnější produkty.
Podle analytiků IDC zákazníci nevidí důvod utrácet více peněz za prémiové zařízení a obvykle zůstávají u cenově dostupnějších produktů nižší či střední třídy, kvůli čemuž je průměrná prodejní cena obecně nižší. Situace by se pak mohla změnit s nástupem monitoringu krevního tlaku či měření hladiny krevního cukru. V tomto ohledu dodejme, že o příchodu monitoringu glukózy se již několik let spekuluje, zatímco Huawei Watch D jsou první a alespoň na našem trhu zatím stále jediné chytré hodinky, jež umí spolehlivě měřit krevní tlak za pomoci miniaturní pumpy, podobně jako u klasického tlakoměru. Níže si můžete prohlédnout kompletní data, kdy nepřekvapí, že na prvním místě je Apple, za nímž s výrazným odstupem najdeme Xiaomi, Huawei a Samsung.
Společnost | 1. čtvrtletí 2024 Dodávky [mil. ks] | 1. čtvrtletí 2024 Tržní podíl | 1. čtvrtletí 2023 Dodávky [mil. ks] | 1. čtvrtletí 2023 Tržní podíl | Meziroční změna |
1. Apple | 20,6 | 18,20 % | 25,4 | 24,50 % | -18,90 % |
2. Xiaomi | 11,8 | 10,5 % | 8,2 | 7,9 % | 43,4 % |
3. Huawei | 10,9 | 9,6 % | 6,3 | 6,1 % | 72,4 % |
4. Samsung | 10,6 | 9,3 % | 9,4 | 9,0 % | 13,0 % |
5. Imagine Marketing | 6,1 | 5,4 % | 6,4 | 6,2 % | -4,8 % |
Ostatní | 53,1 | 46,9 % | 48,2 | 46,4 % | 10,1 % |
Celkem | 113,1 | 100,0 % | 104 | 100,0 % | 8,8 % |