Na infolince T-Mobile už nemusíte mluvit s lidmi. Obslouží vás virtuální asistentka Týna

4
Na infolince T-Mobile už nemusíte mluvit s lidmi. Obslouží vás virtuální asistentka Týna
  • V provozu je od září, ale zatím obsluhuje omezený počet zákazníků a odpovídá na dotazy související s vyúčtováním služeb
  • Naučí se ale brzy poradit s nastavením internetu nebo zařízení
  • Výhodou je, že umožní zákazníkům vyřešit jednodušší úkony i mimo pracovní dobu – například v noci

T-Mobile formou tiskové zprávy oznamuje, že součástí podpory na infolince je nová posila – její jméno je Týna a jde o virtuální asistentku, která poradí s vyúčtováním, podle vyjádření T-Mobile, stejně informovaně jako živý asistent. T-Mobile ji představuje takto: má příjemný hlas, je stále dobře naladěná a zákazníkům je k dispozici nepřetržitě a bez čekání.

Týnu operátor nasadil už v září a dodává, že zatím se učí a obsluhuje omezený počet zákazníků, jimž odpovídá na dotazy související s vyúčtováním služeb. Interaktivně reaguje, ptá se, umí vysvětlit jednotlivé účtované položky, poskytne informaci o splatnosti vyúčtování nebo třeba ověří, zda je vyúčtování uhrazeno. Na přání zašle detailní informace o vyúčtování nebo dokáže deaktivovat produkty v portfoliu služeb, které zákazník nechce dál využívat. Týna se postupně učí řešit širší spektrum požadavků, aby mohla obsloužit více zákazníků. Brzy má zvládnout poradit například také s nastavením internetu nebo zařízení.

Opakující se činnosti zastanou softwaroví roboti a lidé se mohou věnovat náročnější práci.

Její výhodou je to, že umožní zákazníkům řešit jednodušší požadavky kdykoli potřebují: to znamená i mimo pracovní dobu nebo třeba v nočních hodinách. Týna také obslouží své volající ihned. Zákazníci již nebudou muset čekat na spojení ani ve špičce, kdy je tradiční infolinka přetížená. V případě komplikovanějších dotazů nebo bude-li si to zákazník přát, nabídne Týna kontakt s živým asistentem.

Nejedná se o žádný hlasový automat. Týna je umělá inteligence – skutečně slyší a rozumí tomu, co jí říkáte. Přívětivě vám poradí a poskytne požadované informace. Odpověď nebo řešení, které právě potřebujete, dostanete v průměru čtyřikrát rychleji, než při čekání na spojení s živým asistentem,“ vysvětluje Jiří Smetana, manažer zákaznického centra komerční divize T-Mobile ČR.


T-Mobile uvádí, že spuštěním virtuální asistentky reaguje na změny, které s sebou digitální doba a nové technologie přinášejí. S rostoucím počtem zákazníků a šířkou služeb je podle něj nutné začít využívat moderní nástroje jak se zákazníky mluvit a obsluhovat je. Ve spojení s tím dodává, že úspěšně už funguje zmodernizovaná aplikace Můj T-Mobile, která, stejně jako virtuální asistentka, využívání služeb zjednodušuje a šetří zákazníkům čas. „Věříme, že Týnu přivítá drtivá většina našich zákazníků zvyklých řešit požadavky po telefonu i těch, kdo dávají přednost online přístupu k administraci služeb,“ doplňuje J. Smetana.

Týna je zatím nasazena v pilotním provozu a firma předpokládá plné využití všech navržených dovedností v horizontu jednoho roku. Projekt virtuální asistentky je dle vyjádření zástupců společnosti součástí rozsáhlého konceptu digitalizace společnosti T-Mobile. Firma investuje například do robotizace interních procesů a tiskové vyjádření ukončuje tím, že „opakující se činnosti tak zastanou softwaroví roboti a lidé se mohou věnovat náročnější práci, kterou péče o zákazníky vyžaduje.“ My pro zajímavost můžeme dodat, že Týna je pravděpodobně oblíbeným jménem T-Mobile: v různých podobách to s ní totiž operátor zkoušel už v letech 2008 a 2014, uvidíme, jestli tentokrát úspěšněji...

Diskuze ke článku
Pesedm
A skláři nebudou mít co žrát.. youtube. com/watch?v=RqfmMjAnQN8
Porydge
Hned jí ráno zavolám a vyzkouším s ní sex po telefonu.😈
Carda
Jde to pomalu ale jistě je hodně lidí a jejich práci budou dělat stroje hmmm co tedy budou dělat lidi kteří budou furt přibývat?
Petr
Ja bych spise ocenil, kdyz volam na infolinku, tak abych se rovnou dovolal operatorovi a ne donekonecna mackat dvojku, trojku, ctyrku... Jeden cas to promovali i pro Magentu, ale ani to uz ted nefunguje!!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze