T-Mobile testuje novou verzi hlasové asistentky Týny

1

Volání na infolinku a následný rozhovor s „plechovou hubou“ nepatří zrovna k pamětihodným zážitkům, ale možná se v této stagnující oblasti dočkáme lepších časů. T-Mobile totiž testuje hlasovou asistentku, která by mohla komunikaci se strojem trochu zpříjemnit.

T-Mobile se pokoušel o nasazení systému rozpoznávajícího řeč už v minulosti, ale jeho Týna, jak ji pojmenoval, dosahovala tak špatných výsledků, že ji raději sám stáhl. Nyní ale přichází Týna 2.0, která vypadá o mnoho schopněji. Můžete si to ostatně otestovat sami.

Týna je ale plaché děvče, promluví si s vámi jen v tom případě, že vaše číslo u T-Mobile končí číslicí 1, 2, 3, 4 nebo 5. Pak stačí jen zavolat na infolinku (4603) a dostat se až k nabídce ceníků roamingu (ta se skrývá za kombinací 3-2-1-2). Jedinou funkcionalitou v této chvíli je, že můžete vyslovit jméno země, načež se vám dostane cen za volání z této destinace.

T-Mobile - budova
Zaměstnanci infolinky už by v budoucnu měli řešit jen specializované problémy.

Na Týnu jsme si připravili složitý úkol a o informace jsme ji žádali v jedoucím autobuse, a přesto byla její úspěšnost nebývale vysoká: jen občas potřebovala něco vyslovit znovu a zřetelněji.

Zdá se to jako malý pokrok, zvláště v situaci, kdy není problém se pro technicky zdatného uživatele dostat k požadovaným informacím jiným způsobem. Pro nemálo zákazníků je ale hlasový automat nebo operátor jediným způsobem, jak spravovat svůj účet nebo získávat informace, a pak je jistá „humanizace“ hlasového automatu dobrou cestou, kudy se vydat.

Diskuze ke článku
Honza
Jako takhle.. Fandím pokroku, ale už takhle je docela problém na infolinkách dostat kloudnou informaci.. Jaká pak asi bude komunikace s počítačem?????

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze