T-Mobile se pokoušel o nasazení systému rozpoznávajícího řeč už v minulosti, ale jeho Týna, jak ji pojmenoval, dosahovala tak špatných výsledků, že ji raději sám stáhl. Nyní ale přichází Týna 2.0, která vypadá o mnoho schopněji. Můžete si to ostatně otestovat sami.
Týna je ale plaché děvče, promluví si s vámi jen v tom případě, že vaše číslo u T-Mobile končí číslicí 1, 2, 3, 4 nebo 5. Pak stačí jen zavolat na infolinku (4603) a dostat se až k nabídce ceníků roamingu (ta se skrývá za kombinací 3-2-1-2). Jedinou funkcionalitou v této chvíli je, že můžete vyslovit jméno země, načež se vám dostane cen za volání z této destinace.
Na Týnu jsme si připravili složitý úkol a o informace jsme ji žádali v jedoucím autobuse, a přesto byla její úspěšnost nebývale vysoká: jen občas potřebovala něco vyslovit znovu a zřetelněji.
Zdá se to jako malý pokrok, zvláště v situaci, kdy není problém se pro technicky zdatného uživatele dostat k požadovaným informacím jiným způsobem. Pro nemálo zákazníků je ale hlasový automat nebo operátor jediným způsobem, jak spravovat svůj účet nebo získávat informace, a pak je jistá „humanizace“ hlasového automatu dobrou cestou, kudy se vydat.