mDevCamp 2018 nabídl vývojářům den plný přednášek, technologií i zábavy

mDevCamp 2018 nabídl vývojářům den plný přednášek, technologií i zábavy
  • 15. června proběhla v Kongresovém centru konference mDevCamp 2018
  • Ta během celého dne přinášela zajímavé přednášky pro (nejen) mobilní vývojáře
  • Obchodovalo se s kryptoměnami, soutěžilo o ceny, firmy nabíraly zaměstnance a představovaly své produkty

Úvodní přednáška mezinárodní konference mDevCamp byla zahájena rekapitulací nejdůležitějších novinek pro platformy iOS i Android. Jeden prvek nesla letošní konference pro mobilní vývojáře ale nejvýrazněji. Michal Šrajer, zakladatel konference, celou akci zahájil poznatkem, že se uplynulý rok nesl v duchu výřezu displeje, „notche“. V prezentacích se tak objevilo upravené logo konference, které takový výřez mělo, stejně tak visačky pro návštěvníky.

mDevCamp 2018 – reportáž

V pátek, 15. června se v pražském Kongresovém centru sešly vývojáři ze střední Evropy. Celá konference probíhala v angličtině, ale na stáncích jste mohli běžně zaslechnout češtinu. Jádrem celé akce byly přednášky, které se odehrávaly během dne ve třech sálech. Ty představovaly vývojářské novinky v obou operačních systémech, například projekt Marzipan od Applu (představen na WWDC).

Jeden ze sálů byl pak z větší části věnován vývoji her. O zkušenosti z vývoje se podělil například Daniel Cook ze studia Spry Fox (Bushido Bear, Alphabear), ale zajímavou přednáškou přispěl i Petr Vodák, když shrnul úspěchy a neúspěchy hry Warfriends. Jeho studio About Fun jsme také navštívili v reportáži ještě před vydáním titulu.

Mezi nejzajímavější přednášky jistě patřil etický vývoj software od Josefa Holého, virtuální realita s ARCore od Yuliya Kaleda či přednáška o vývoji, designu a testování od Kelly Shuster.

Celé jedno patro pak bylo věnováno stánkům, ve kterých firmy představovaly své technologie, nabízely pracovní pozice nebo možnost relaxace. Velkým zážitkem byl například stánek se hrou Beat Saber, o které jsme vám řekli více v tomto článku s videem. Během celého dne se mohli návštěvníci také zapojit do těžby a burzy kryptoměn, za které si následně mohli koupit hodnotné odměny v čele s dronem. Do hry se prý zapojilo 70 % účastníků.

Organizačně byla celá akce velmi povedená, přestože se konference za osm let existence rozrostla na mezinárodní úroveň. Michal Šrajer si výsledek velmi pochvaluje a již nyní začíná připravovat ročník 2019. Jestli se o mobilní vývoj zajímáte, účast na dalším ročníku rozhodně zvažte. Jistě tam opět narazíte na inspirativní i praktické přednášky. Aby vám nic neuniklo, můžete se zaregistrovat do newsletteru.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze