Alphabear

Alphabear

Projedeme abecedou, hrajeme si s medvědy
1

Spry Fox znovu ukazují, že zvládnou přetavit známý koncept v unikátní zážitek. Tentokrát se podívali na Scrabble. Přidali do něj hromadu medvědů, roztomilou grafiku a připravili unikátní hru se slovy, která vás chytne na dlouhé hodiny. A je poměrně jedno, jestli jste hardcore nebo příležitostný hráč. Tohle je něco, co na telefon prostě sedí.

O tom, že jsou obchody s aplikacemi doslova natřískané k prasknutí, vůbec nemusíme diskutovat. Narváno je ale i v jednotlivých herních žánrech. Obzvlášť v těch populárních. Jakmile se nějaký nápad uchytí u masy hráčů, tak každý musí zkusit svou variaci na stejné téma. Toto není úplně takový případ, ale novou variaci na Scrabble tu máme každou chvíli. Vývojáře ze studia Spry Fox však nemůžeme považovat za sprosté kopírky. A tato hra je toho důkazem.

Alphabear – videorecenze

Scrabble

Nedávno zazářili s chytlavou hru ve stylu „spoj tři“, Triple Town. Dokázali, že stokrát ohraná písnička může působit nově a inovativně. Tentokrát se podívali na písmenka a světě div se, povedlo se jim to znovu. Opět mám pocit, že hraji něco nového a naprosto jedinečného, přestože v samém základu se hra od ostatních příliš neliší. Stále je to o skládaní písmen do slov, za což dostáváte body a postupujete dál.

V hlavní roli jsou ovšem roztomilí medvědi, kteří do hry přidávají překvapivý prvek strategie. Ale hezky popořadě – postupně objevujete písmena, která mají omezený čas. Ten symbolizuje číslo v rohu políčka. A pokud ho nepoužijete včas, tak se změní v kámen, což je špatné nejen z hlediska uniklých bodů. Medvědi se totiž spojují do větších, pokud stojí vedle sebe. A v ideálním případě skončíte hru s jedním velkým medvědem. Za něj je totiž nejvíc bodů.

Medvědi medvědům

Jsou to právě kameny, která vám v tomto rozrůstání budou bránit. Tento jeden drobný prvek tak mění kompletně pravidla hry. Nebudete vždy skládat ta nejhezčí slova, která zrovna najdete, ale budete se také snažit využívat písmena, která se mají změnit v kámen. To vás bude směřovat, ale také dost omezovat. Osobně v tom vidím výzvu, za kterou autory chválím. Pokud máte více stejných písmen, tak bude snažit rozhodovat i podle času nebo návaznosti na další medvědy.

Pokud se vám změní písmeno v kámen někde u kraje, tak to není taková tragédie. Uprostřed je to už špatné. Ne vždy vás také čeká stejný herní mód – hry se mění podle dne i času, takže musíte být připojeni k internetu. Mění se pole a písmena, která se opakují, jednou budete hrát na čas, jindy vás třeba čeká výzva, ve které se nebudou tvořit vybraná písmena. Úrovně jsou také rozděleny na kapitoly a pro postup do další musíte splnit daný počet výzev a porazit bosse.

Free-to-play

Vše to zní skvěle a největším strašákem tak zůstává free-to-play model. Za plnění úkolů získáváte speciální medvědy, které si s sebou berete do her. Každý má nějaké schopnosti. Ty jsou tak silné, že na nich bude záviset úspěch či neúspěch. Má to ale háček, čím lepší medvěd, tím delší doba čekání po použití. Probudit ho můžete za herní měnu, která se ale vůbec k ničemu dalšímu nepoužívá. A brzy zjistíte, že určité úkoly bez silnějších medvědů nezvládnete. A bez zásoby peněz budete čekat.

Alphabear

Další překážkou je med. Ten potřebujete pro vstup do her. Velmi rychle vám dojde a na další si můžete počkat, pustit si reklamu nebo zaplatit. Chválím možnost tuto energii ze hry odstranit zaplacením 150 Kč. Bohužel však nezmizí nutnost budit medvědy, takže se to spíš nevyplatí a ze hry se tím nestane prémiový titul. Další kupování medvědů nebo vyskakovací reklamy zde nenajdete, což je jedině dobře.

Pokud máte pocit, že vás už další variace na Scrabble bavit nemůže, tak zkuste tuto roztomilou hru s medvědy. Několik drobných úprav zapříčiní, že se kompletně změní herní zážitek. A hru tak musím doporučit. Narazíte tu na vtipné hlášky, spoustu různých medvědů a zábavné herní módy. Bohužel ale musíte být připojeni k internetu a jste omezováni dvěma nezávislými systémy energie, z čehož jde jeden za poplatek vypnout. Stále tu však zůstane ten druhý, tak si to řádně rozmyslete.

Stáhnout Alphabear

• grafika a animace
  • spojování medvědů