Bushido Bear

Bushido Bear

Sekaná, ale dokonale

Kdo je mocnějším válečníkem: ozbrojený samuraj, nebo rozzlobený medvěd? Samozřejmě, že medvěd samuraj! A jeden takový se v dnešní hře pokusí porazit nekončící zástupy démonů. Ostrých mečů dostanete rovnou do páru, aby se počty padlých nepřátel vršily ještě rychleji. To vše je navíc zabaleno do více než férové hry zdarma.

Ve Spry Fox jsou na své medvědy asi opravdu pyšní. V nějaké podobě se zatím objevili v každé jejich hře. S každým titulem také studio zkusilo jiný žánr, pokaždé však ve špičkové kvalitě. Jejich nová mobilní hra se konečně dostává k tomu, co na telefonech vždycky fungovalo nejlépe. Dotykový displej se příliš nehodí pro ovládání náročných 3D her virtuálními tlačítky. Naopak gesta na něm nakreslíte naprosto pohodlně.

Bushido Bear – videorecenze

Podle kodexu

Bušidó představuje samurajský kodex, podle kterého se řídí každý správný válečník. S tím rozdílem, že tentokrát je jím medvěd. A jak se hra sama ptá: kdo je silnější? Samuraj třímající naostřený meč, nebo rozzlobený medvěd? Odpověď můžete odtušit sami. Je to samozřejmě medvěd samuraj. A přesně za toho budete hrát. V lese se objevují démoni, které je třeba poslat zpět do podsvětí. Jelikož dávný strážce už musí pomalu do důchodu, úkol spadne na vás.

Naštěstí na to nebudete úplně sami. Do každé hry si s sebou můžete vzít celkem tři medvědy. Tedy v případě, že jich tolik máte odemčených. Démoni přicházejí po vlnách, které musíte v daném čase čistit. Pamatujete si ještě vůbec titul Fruit Ninja? Jeden čas to byl hit. I díky svému intuitivnímu ovládání. Dnes recenzovaný titul přichází s velmi podobnou představou. Útočíte tažením prstu po displeji.

Bear Ninja

Je tu však jedna zásadní změna. Medvěd drží meče v rukou a seká tak okolo sebe. Pokud do démona narazí, tak zemře. To znamená, že útok nesmíte nakreslit přes nepřítele, nýbrž vedle něj. A ideálně tak, abyste v jednom tahu zabili nepřátel několik. Tím se vám samozřejmě zvyšuje získané skóre a mimo jiné tím aktivujete speciální schopnost hrdiny. Někteří nepřátelé se ale pohybují, takže si musíte neustále dávat pozor, aby se vám nedostali do cesty. Díky tomu hra rychle nabere tempo.

Jednoduchým ťuknutím do displeje medvědem pohybujete, aby se vyhnul jak nepřátelům, tak jinému nebezpečí – třeba šípům. Ač to celé může znít složitě, tak hratelnost příliš komplexní není. Oživují ji různí nepřátelé a další odemykatelní hrdinové se zajímavými schopnostmi. Jeden se třeba místo běhání umí teleportovat, jiný jako svůj speciální útok střílí projektily a podobně. Při hraní narazíte akorát na neduh, že se nepřátelé často schovávají pod krajem displeje nebo nějakým ukazatelem.

Duhový meč

Hrdiny si samozřejmě odemykáte mincemi, které získáváte na konci každé hry. Stačí si za ně koupit balíček s náhodnou odměnou a mít trochu štěstí. Pomoci vám mohou také reklamy, za které po zhlédnutí získáte třeba obnos mincí, nový efekt pro meč nebo část nutnou pro získání nového medvěda. Tato část hry je velmi robustní a nabízí spoustu možností. U každého hrdiny si třeba nastavíte speciální efekt útoku, pokud ho máte odemknutý.

Bushido Bear

Aby toho nebylo málo, tak své postavy vylepšujete. Opět k tomu poslouží mince – tentokrát si jimi vylepšíte útok, abyste proťali více nepřátel najednou, nebo zrychlíte pohyb, čímž se snadněji vyhnete každé nástraze. Nechybí ani investice do hlavní schopnosti, která pomůže převážně při větším počtu nepřátel. Hraní vás naštěstí neomezuje energií a bez placení se jistě obejdete. Akorát před použitím třetího medvěda budete nuceni zhlédnout reklamu, což se dá zrušit zaplacením premium verze hry.

Bushido Bear je ve výsledku poměrně jednoduchou hrou, která vás také může rychle omrzet. Plněním úkolů si odemknete další prostředí. Za zlaťáky získáte jak drobné vizuální bonusy, tak nové postavy se speciálními schopnostmi. Hra funguje skvěle a pohodlně se ovládá, ačkoliv vyžaduje značnou přesnost a rozhodně nestačí bezduše kreslit prstem po displeji. Nejpalčivější otázkou tak zůstává, zda vás to po chvilce neomrzí.

Stáhnout Bushido Bear

80%
  • milá grafika