Auta a mobily: samuraj Mitsubishi Outlander

5

Mitsubishi Outlander v modelovém provedení pro rok 2016 prošel výraznou proměnou, a to nejen v exteriéru. Model, kterého se od roku 2012 prodalo po celém světě více jak 320 tisíc, dostal atraktivnější design, přepracovaný podvozek a úspornější motory. Nás však nejvíce zajímal sedmipalcový dotykový displej, jehož nejvyšší výbavu Mitsubishi označuje jako MMCS .

Mitsubishi Outlander

První dvě generace Mitsubishi Outlander si našly více než 960 tisíc zákazníků. Třetí generace přišla v roce 2012. Té se prodalo více jak 320 tisíc kusů. Modelová řada pro rok 2016 tak má rozhodně na co navazovat. I kvůli tomu bylo provedeno více než 100 změn. Zmínit můžeme nové bezpečnostní systémy, přepracovaný design nebo úspornější motory. Outlander se prodává ve třech výbavových stupních. Nejlevnější varianta s pohonem předních kol a pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Intense vás vyjde na 608 450 Kč. Nejvyšší výbava nese název Instyle a v kombinaci s pohonem všech kol, na které posílá výkon šestistupňová automatická převodovka, stojí 979 850 Kč. Tato výbava přináší mimo jiné nejvyšší řadu infotainmentu MMCS – Mitsubishi Multi Communication Systém.

Japonský samuraj uvnitř

Po usednutí za volant na vás dýchne modernější, ale stále „japonský“ interiér, který se vozům od německé konkurence nevyrovná. Na druhou stranu pokud vás nudí stereotypní provedení interiéru, pak pro vás může být Outlander dobrou volbou. Každopádně interiéry nikdy nebyly silnou stránkou japonských vozů a v případě Outlanderu jsou jeho přednosti někde jinde. Bude to například infotainment? Sedmipalcový dotykový displej, na které se soustředí veškeré dění, je umístěn ve vrchní části středového panelu, kde nemusíte příliš klopit hlavu. Za umístění chválíme. Pod ním najdete nevkusný pruh, kde je umístěno tlačítko pro Eco režim a varovná světla. Na krajích poté zjistíte, zda jsou všichni pasažéři připoutaní či zda máte aktivní airbag spolujezdce. O kousek níže je umístěno veškeré ovládání klimatizačních podmínek ve voze, ale pojďme zpět k infotainmentu.

Auta a mobily: Mitsubishi Outlander

Infotainment po japonsku

Mitsubishi používá sedmipalcový dotykový LCD panel, který v nejvyšší výbavě spolupracuje s audiosystémem Rockford Fosgate o výkonu 710 wattů, který vše posílá do devíti reproduktorů. Zvukový projev je nadprůměrný. Poslouchat můžete jak rádio, tak oblíbenou hudbu z vašeho telefonu přes Bluetooth nebo USB, samozřejmostí je i čtení dat z flashky. Outlander nabízí i možnost přehrání CD či zvukových stop z paměťové karty. Paměťová karta a CD se vkládá do prostoru za dotykovým displejem, který se po stisknutí tlačítka open / close v pravém dolním rohu efektně vyklopí. Chválíme i hlasové ovládání, které podporuje například zapínání hudby nebo volání, které je s českými jmény poněkud krkolomné. Bohužel velkým mínusem je absence české lokalizace, se kterou se konkurence již kamarádí. K dispozici je i multifunkční volant, kde můžete jednotlivé skladby přepínat, popřípadě přijímat či odmítat hovory. Nechybí ani navigace, která využívá podklady Here. Při navigování do určitého města jste nuceni zadat i adresu ulice. Škoda, že systém nemá defaultní tlačítko pro „centrum“ jako jiné automobilky. Outlander nenabízí žádné internetové využití jako konkurence, nenajdete zde ani prohlížeč ani žádné aplikace či on-line funkce.

Mitsubishi Outlander

Outlander umí nabídnout i zajímavé možnosti. Zmínit musíme kalendář, kam si můžete uložit různé události. Daleko větší smysl by to celé dávalo, pokud by se kalendář uměl synchronizovat s vaším telefonem. Takto máte událost uloženou pouze ve voze, což nemá žádné praktické využití. Naopak praktické je heslo, které si můžete nastavit při párování telefonu přes Bluetooth. V praxi to vypadá tak, že sednete do auta, telefon se spáruje, ale pokud chcete někomu zavolat nebo se probírat ve vašem telefonním seznamu, pak musíte zadat vámi zvolený kód. Rozsáhlé jsou možnosti nastavení displeje, zvuku nebo světel po odemknutí vozidla. Celý systém by mohl být intuitivnější, ale po pár dnech si na něho zvyknete. I odezva by mohla být rychlejší, každopádně to nejspíše nebude velkou část potenciálních zákazníků Outlanderu trápit.

Před volantem najdete klasické budíky mezi kterými je umístěn displej. Ten by mohl mít jemnější rozlišení a i grafika by si zasloužila modernější háv. O to více, když se Mitsubishi rozhodlo jít cestou atraktivnějšího designu. V této části jde přepínat také údaje o spotřebě, dojezdu nebo navigační pokyny.

Mitsubishi Outander

Mitsubishi jde cestou jednotlivých výbavových stupňů. Pokud tedy chcete nejlepší infotainment do základní výbavy, pak nepochodíte. Ten je dostupný pouze ve výbavě nejvyšší. Nejinak je tomu i u dalších položek. Chcete kožené čalounění sedadel a elektricky ovládané sedadlo řidiče? Cesta je jediná – koupě nejvyšší výbavy Instyle.

I Outlander má co nabídnout

Outlander má rozhodně několik trumfů ve svém rukávu. Infotainment zde nabízí široké spektrum základních a pokročilejších funkcí zabalené do povedeného designového kabátu. Pokud budeme hodnotit automobil jako celek, pak má rozhodně co nabídnout. Po stránce infotainmnetu si zde fanoušci nejmodernějších technologií na své nepřijdou, nejsou tu žádné vychytané aplikace či internet v autě.

Mitsubishi Outander

Jenže tohle auto není tak „navoněné“ jako konkurence a především se nezalekne nějakého většího terénu. Nebudete se ani stydět jezdit se špinavým autem od bahna až po střechu. K charakteru auta to dokonce sedí. Pokud nepotřebujete mít ve voze televizní tuner, Wi-Fi a další technologické vychytávky a naopak potřebujete pracanta na čtyřech kolech se solidním infotainmentem, může být Outlander dobrá volba.

Diskuze ke článku
dsdsd
Podporuje Android Auto či Apple CarPlay ?
Jiří Mrázek
Jiří Mrázek
To si raději za 8.000 koupím třeba dotykový systém od JBL Legend CP100 a budu mít Android Auto :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze