Auta a mobily: co umí Peugeot 508 v základu a 208 v plné síle?

Prakticky každá automobilka dnes nabízí svou vlajkovou loď, popřípadě manažerský vůz, který si můžete vybavit věcmi, o kterých se vám možná ani nezdálo. Škoda má svůj Superb, Volkswagen zase Passat a pro Peugeot je to model 508. A právě ten jsme ve verzi RXH dostali na test a otestovali jsme ho společně s modelem 208 s poslední verzí multimediálního systému, který umí třeba MirrorLink.

Peugeot 508 RXH

Model 508, tak jako ho známe, už slouží nějaký ten pátek. Minulý rok se modelová řada 508 dočkala faceliftu, ale nová generace má podle dostupných zdrojů dorazit až v roce 2017. Každopádně po designové stránce má Peugeot rozhodně co nabídnout. Velká kola, atraktivní maska chladiče a lehce zamračené laserové světlomety rozhodně budí respekt, tedy pozornost kolemjdoucích. A ani v interiéru si Peugeot nevede špatně. Velmi pohodlná sedadla, která si můžete vybavit vyhříváním či v případě řidiče dokonce masážní funkcí, celkově povedený interiér a maličkosti v něm, jednoduše potěší. Nechybí ani automatická dálková světla, která fungují dobře, ale stále je tu prostor pro zlepšení. I když věříme, že i francouzská automobilka brzy přejde na podobnou technologii, kterou používá německá konkurence, kdy světla protijedoucí vozidlo „vyříznou“ a osvítí všechno, kromě očí protijedoucího řidiče. Pojďme se ale podívat na infotainment. V námi testované variantě se nacházel absolutní základ v nabídce, a to systém s dotykovým displejem SMEG+. Jak celá kombinace prémiového auta a „obyčejného“ infotainmentu může fungovat? Na to celé jsme se podívali.

Auta a mobily: Peugeot 508 a 208

Spolehlivý základ

Jak jsem již zmínil výše v námi testovaném voze se nacházel základní infotainment s názvem SMEG+. Jedná se o dotykové rozhraní, které se zobrazuje na sedmipalcovém displeji. Výborné je umístění systému, který se nachází na horní hraně palubní desky a není nutné příliš klopit oči. Před volantem najdete starou, ale spolehlivou a léty osvědčenou starou školu. Tedy klasické budíky otáčkoměru a ukazatel rychlosti. Nad nimi poté stav nádrže, teplotu vody a oleje. Pod nimi se nachází druhý displej, na kterém můžete pomocí rolovacího kolečka na volantu přepínat mezi ukazatelem rychlosti, spotřeby, přehrávané hudby či navigačními pokyny. Líbilo se nám barevné provedení budíků a dostupnost tlačítek pro zvýšení či snížení jasu. Ta najdete hned pod malým displejem mezi budíky.

V hlavní roli dotyk

Pro většinu úkolů budou vaším hlavním prostředkem vaše prsty. Žádné ovládací tlačítko pro ovládání systému na středovém tunelu nenajdete. Do jisté míry ho ani nebudete potřebovat, Peugeot se drží důsledně svého „gumování“ zbytečných tlačítek, který představil s modelem 308. Velmi zajímavou vlastností je, že v systému nemáte žádnou domovskou stránku. Pokud jste naposledy přepínali rozhlasové stanice nebo hledali něco v nastavení, tak právě vaše poslední volba je „domovská stránka“. Díky přítomnosti hardwarových tlačítek to ani není potřeba. Pod dotykovým displejem najdete tlačítko pro uzamknutí vozu a výstražná světla. Pod nimi již narazíte na ovládací tlačítka systému. Najdete zde navigaci, media, telefon, nastavení a jízdní data. Příjemné je tlačítko pro ztmavení displeje a přibližovací a oddalovací tlačítko, která využijete v navigaci. Nechybí zde tlačítko ani pro web, ale tato funkce u nás není bohužel dostupná. Pokud máte rádi různé barevné motivy, pak si zde můžete vybrat hned z několika variant.

Do dané sekce se tedy dostanete i pomocí hardwarového tlačítka, ostatní úkony už však musíte provádět pomocí dotykového displeje, což do jisté míry vede i k větší bezpečnosti, pokud raději s nastavením počkáte alespoň na semafory. V druhém případě jde samozřejmě o velké riziko.

Peugeot 508 RXH

K dispozici je také multifunkční volant. Na levé straně najdete tlačítka pro zesílení a zeslabení hlasitosti společně s rolovacím tlačítkem pro přepínaní informací, jež jsou zmíněny výše. O kousek níže pak je ovládání pro tempomat. Na druhé straně je stejná kombinace s tím, že slouží pro ovládání infotainmentu. Zde se můžete přesouvat mezi nabídkou – například si místo rádiové stanice zobrazit navigaci. Ostatní funkce už vám jsou opět zapovězeny a musíte je provést pomocí vašich prstů.

Celý systém nepatří mezi nejrychlejší a na rozmístění ovládacích prvků si budete chvilku zvykat. Potěší ale maličkosti v podobě přítomnosti kalkulačky a kalendáře. Jen škoda, že kalendář nepodporuje synchronizaci s mobilním telefonem. Stažení kontaktů přes Bluetooth systém samozřejmě zvládá, takže o pohodlné telefonování nepřijdete. Samozřejmostí je pak i přehrávání hudby přes Bluetooth.

Peugeot 508 RXH

Naopak nejvyšší verzi systému jsme otestovali v malém modelu 208, který je francouzsky elegantní a originální a mezi malými auty jde rozhodně o jeden z nejzajímavějších modelů. I zde se Francouzi překonali v interiéru, který je hravý a zároveň praktický a hostí velký displej umístěný v horní části přístrojové desky.

K základním funkcím popsaným výše přibyla například možnost připojit přes USB hudební přehrávač či telefon a přehrávat hudbu z něj. Novinkou je také přístup na internet přes Bluetooth a datové přenosy v telefonu. Peugeot Connect přímo v systému nabízí i internetový prohlížeč, který ale asi nebudete používat často, je totiž dost pomalý. Jako nouzová velká obrazovka pro zobrazení například zpráv nebo dopravních informací ale poslouží dobře.

Peugeot 208

Peugeot Connect podporuje také chytré on-line aplikace. Pro jejich využití je nutno vložit speciální USB jednotku s nahranými aplikacemi do USB portu. Bohužel v Česku tato jednotka k dispozici není. To vás ale nemusí zas tak trápit, protože nechybí podpora MirrorLink a od nového roku se dočkáme i aktualizace pro CarPlay a Android Auto.

Peuget 208

Pokud máte ale už nyní telefon s Androidem podporující Mirrolink (většinou vyšší modely od HTC, Samsungu nebo Sony – kompletní seznam najdete na předešlém odkazu), můžete ho přes USB propojit se systémem a na velké obrazovce zobrazit prostředí telefonu a podporované aplikace, včetně například on-line Google navigace, kontaktů, zpráv, kalendáře nebo hudebních streamovacích služeb.

Chystré systémy od Peugeotu jsou vítaným vylepšením. Verzi s mirrorlinkem, která by měla do budoucna získat i CarPlay a Android Auto doporučujeme. V nejvyšší výbavě Allure ji dostanetre ve standardu, ve druhé nejvyšší konfiguraci je systém za příplatek 5 500 Kč. Do nejnižší výbavy Access pořídit nelze. Potěší vždy dobře umístěný displej a po chvilce zvyku i pohodlné ovládání a dobré funkce.

Diskuze ke článku
Santa claus
Pane Pultzner tento týden mobilecast nebude??
Děkuji za odpověd
Sam
Auta něco umí, ale jsou škaredá jako noc.
Milan Kutaj
Milan Kutaj
Za tie lacné lesklé plasty by som lámal ruky ...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze