Apple loni utratil za lobbování ve Washingtonu rekordních 170 milionů korun

Apple loni utratil za lobbování ve Washingtonu rekordních 170 milionů korun
3
  • Hlavním cílem bylo pravděpodobně zmírnit obchodní cla
  • O zlepšení podmínek pro Apple se u prezidenta aktivně zasazuje také Tim Cook
  • Oproti jiným společnostem je uvedená částka poměrně nízká

MarketWatch ve svém článku zveřejnil zajímavou informaci týkající se částky, kterou Apple v loňském roce vynaložil na lobbing u americké vlády. Historicky se jedná o doposud nejvyšší finanční obnos (v měřítku společnosti Apple), který činí 7,4 milionu amerických dolarů, tedy necelých 170 milionů korun.

Pokud se vám zdá tato suma horentní, vězte, že jiné velké společnosti utrácí za lobbování ještě více. Například Facebook v roce 2019 investoval do prosazování svých zájmů 16,7 milionů dolarů (zhruba 380 milionů korun). V případě amerického e-commerce giganta, společnosti Amazon, šlo o rovných 14,4 milionů (necelých 330 milionů korun).

Na co přesně byly tyto náklady vynaloženy bohužel nezjistíme, společnosti totiž nejsou zákonem povinny zveřejňovat cokoliv jiného než částku, kterou na lobbování vynaložily. V případě Applu se dá předpokládat, že bylo hlavním cílem zmírnit (nebo ideálně zcela eliminovat) obchodní cla, která jsou běžným vyjednávacím prostředkem mezi USA a Čínou, kde se vyrábí drtivá většina Apple produktů. O zlepšení podmínek pro Apple se aktivně zasazuje také sám CEO společnosti Tim Cook, který osobně navštěvuje amerického prezidenta Donalda Trumpa.