Vodafone přidává další zásek v podobě minutového účtování pro tarify

Glosa
10
Vodafone přidává další zásek v podobě minutového účtování pro tarify

Čtete faktury, které vám každý měsíc posílá mobilní operátor? Obvykle ne. Nejspíš vám ani nechodí papírovou cestou, jen přistanou někde v mailu nebo do klientské zóny na webu. I ti nejpečlivější z nás nejspíše jenom zkontrolují, zda přibližně sedí částka, kterou jsou zvyklí platit a tím to pro ně končí. To je ale chyba.

Takový přístup se vám může lehce vymstít. Vodafone totiž v posledním vyúčtování hezky drobným písmem u spodní hrany stránky informuje, že „k 26. srpnu 2019 měníme způsob účtování hovorů. Nově se se vaše hovory budou účtovat na celé minuty, a to včetně volných jednotek.“ Následuje zákonná informace, že kvůli změně podmínek můžete bez sankcí do uvedeného data odstoupit od smlouvy.

Formálně je tedy všechno v pořádku. Operátor informoval a dostál své povinnosti. Samozřejmě všichni tak nějak cítíme, že se ve vzduchu vznáší velké „ale“. Pro tuto změnu si vybral období prázdnin a dovolených, kdy se nikomu nebude chtít pročítat faktury anebo sledovat schránku v Samoobsluze. Většina lidí tak změnu automaticky přijde a všimne si jí až v okamžiku, kdy jim začnou mizet volné minuty z balíčku vyšším tempem, než na jaké byli zvyklí.

Máte pocit, že jste něco podobného už někdy nedávno zažili, takové české operátorské déjà vu? Nemýlíte se, není to ani čtvrt roku, co tentýž operátor zavedl stejnou změnu pro předplacené karty. Metoda „salámového útoku“ je další z podpásových ran Vodafonu, který může vždy argumentovat, že se změna týká jen zanedbatelného procenta jeho uživatelů.

Vodafonu jsou zřejmě trnem v oku všichni, kdo používají telefon racionálním způsobem – vědí, kolik provolají a podle toho mají nastavený tarif. Těm všem teď bude operátor utahovat šrouby, aby je donutil k nějakému neomezenému balíčku. V něm totiž operátor tahá za delší konec – málo volající v něm platí za minuty absurdně vysoké částky, ti hodně volající jsou pak rukojmím operátora a jeho cenové politiky.

Vždycky se při psaní podobných článků musím podívat do kalendáře, který se píše rok. Přijde mi absurdní, že na jedné straně píšeme o 5G a gigbitových rychlostech mobilního internetu a na straně druhé se stále řeší účtování po minutách. Osobně mi vždycky vytane na mysli moje „poprvé“, když na mě operátor vyrukoval s podobně výhodnou změnou. Bylo to, když T-Mobile zpoplatnil volání do hlasové schránky pro starší tarify a odůvodňoval to „technickými problémy“. Jenomže to bylo před dvaceti lety. Kam jsme se za tu dobu posunuli?

Diskuze ke článku
PavelD
Neremcat, ale odchazet! Ja jsem za cely svuj mobilni zivot zmenil operatora uz 7x a jsem ochoten jit klidne dal. Telefonni cislo mam stale stejne jak na zacatku, prechod opravdu neni bolestivy, chce to udelat jen ten prvni krok. Jsem ted u SazkaMobilu (mimochodem virtual na Vodafone) na predplacence a nemohu si stezovat - zatim!
S poplatky v bankach jsme to uz vyresili, tak ted musime podobne s oprcatory.
Petr
Zloději, ne? ????
Pesedm
Zlatě když to byl Oskar...

Zmýlená neplatí, láska se chápe opratí,
za plotem z bílých latí životem za lásku platí
ten, co se nikdy nevrátí.

Zní píseň labutí, jak zout toulavý obutí,
rovnici lásky vykrátí na kameni nápis:“Má dáti“,
co bude dál, co bude dál?

https://m.youtube.com/watch?v=5TV4Qp8u5mw
Blue Sun
Blue Sun
Jen ze zvědavosti - kolik tarifů VF ještě pracuje s volnými minutami, namísto neomezeného volání?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze