Celá skupina tak skončila ve třetím čtvrtletí ve ztrátě 785 miliónů dolarů, což je poměrně hodně ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2013, kdy byla v zisku 124 miliónů dolarů. Přesto se nejedná o tak špatný výsledek, někteří analytici očekávali dvojnásobek. Za tímto dluhem stojí nově vytvořená divize Mobile Communications, která se po prodeji počítačové části osamostatnila. Také kvůli nákladům na restrukturalizaci vytvořila ztrátu 1,6 miliardy dolarů.
Prodeje mobilů se přitom nijak výrazně nehýbaly. Sony prodalo za kvartál 9,9 miliónů telefonů, ve stejném období před rokem deset miliónů. Sony tak snížilo odhad počtu telefonů, které má prodat – z 43 na 41 miliónů. Stále je to ale více než v roce 2013, kdy jich bylo 39 miliónů. Ovšem ještě v průběhu léta společnost předpokládala, že prodá více jak 50 miliónů telefonů.
Stejně jako další zavedení výrobci se však i Sony musí popasovat s prudkým nárůstem čínské konkurence. Proto nikoho nepřekvapí, že za propadem stojí hlavně situace na čínském trhu, který se v poslední době velice emancipoval. Sony na to reaguje tak, že se příliš nehodlá zabývat segmentem střední třídy, naopak vlajkové lodi chce uvádět v půlročních cyklech namísto ročních. Je toto recept na úspěch? To uvidíme.
Zdroje: gsmarena.com, xperiablog.net
A samozrejme stiahnuť ceny nadol. LG tiež na tom nebolo nijak slávne, ale nasadilo vynikajúcu cenovú politiku a začalo sa dariť.