ShadowGun: špičková 3D akční hra s úchvatnou grafikou

10

Akční 3D hry už dávno nejsou jen výsadou počítačů či herních konzolí, s rostoucím výkonem přenosných zařízení si je můžete ve špičkové kvalitě zahrát i na mobilních telefonech či tabletech. Momentálním králem těchto her je hra ShadowGun, která kromě skvělé hratelnosti nabídne i špičkové grafické zpracování

ShadowGun je 3D TPS (third person shooter) hrou od českého vývojářského studia Madfinger Games. Není to jejich prvotina, na kontě už mají například hru Samurai: Way of the Warrior či Samurai II: Vengeance.

O co ve hře jde?

Hlavním hrdinou hry je žoldák jménem John Slade. Ten se v daleké budoucnosti, konkrétněji v roce 2350, nechává najímat od různých společností, a plní zadané úkoly. Nyní ho oslovili lidé z Toltech Enterprises, aby jim pomohl dopadnout doktora Edgara Simona, který byl dříve jejich zaměstnancem, ale poté utekl i s jejich výzkumem.

John je sice na všechny nepřátele zcela sám, ale v orientaci v neznámém prostředí mu pomáhá jeho android S.A.R.A., který s ním na dálku komunikuje z jeho kosmické lodi. Hra je celá v angličtině, pokud ji ale moc neumíte, nemusíte se bát, že byste se bez informací od S.A.R.A neobešli. ShadowGun je docela přímočará hra, bez těchto informací se obejdete docela dobře, prakticky nemáte kde zabloudit.

ShadowGun – video k recenzi

Na čem ji spustíte?

ShadowGun byl na platformě Android původně exkluzivně jen pro zařízení s nVidia Tegra 2, ale jelikož je k dispozici i iOS verze, tak bylo jasné, že ji utáhne i trochu lepší telefon s jednojádrovým procesorem. To se potvrdilo později, kdy jedna z aktualizací umožnila hru i na telefonech a tabletech bez Tegra 2. Byl to vcelku logický krok, telefonů a tabletů s Tegra 2 zase tolik není, zpřístupnění hry pro více modelů znamená i více vydělaných peněz pro vývojáře.

Cena hry odpovídá její kvalitě

Na Android Marketu stojí tato hra kolem 100 Kč, což je myslím rozumná cena za minimálně 5 - 6 hodin dobré zábavy, než se vám podaří hru dohrát do konce. K dispozici jsou tři různé obtížnosti, takže jakmile ji projdete na jednu, můžete si dát ještě dvakrát "repete". Celkem je v ní deset velkých úrovní, které jsou rozděleny pomocí checkpointů, kde se automaticky uloží vaše pozice. Pokud vás někdo zabije, nemusíte procházet úroveň od začátku, ale objevíte se na posledním checkpointu.

Ukrývání za překážkami je nutnost

ShadowGun není 3D hrou, ve které byste měli naprostou volnost v prozkoumávání okolí. Jak jsem již psal, jde o poměrně přímočarou hru bez možnosti někde vyloženě zabloudit. Jakmile má dojít na akci, většinou to poznáte už dopředu podle toho, že v dané lokaci budou rozmístěny předměty, za které se můžete ukrýt. Bez ukrývání by to ani nešlo, když půjdete stylem “rambo” proti hordě nepřátel, nemáte šanci. Pokud se ale ukryjete, a budete střílet zpoza překážek, máte naopak velkou šanci na to, že ozbrojenou potyčku přežijete.

Jak se hra ovládá?

Ovládání hry ShadowGun není nijak složité, nenásilně si ho vyzkoušíte v první lokaci, kdy vám hra vysvětlí vše potřebné. Levá část obrazovky slouží pro ovládání pohybu, pravá část pro ovládání směru a zaměřování. Chcete-li vystřelit, dotknete se se tlačítka se symbolem zaměřovače, vedle něj je ještě tlačítko pro okamžité nabití. Nemusíte ho ale moc používat, jakmile vám dojdou náboje v zásobníku, hra nabije znova automaticky.

Občas musíte i trochu přemýšlet

Aby té akce nebylo přece jen moc, přidali autoři i něco málo logických puzzlů, je to zajímavé zpestření. Například při odemykání dveří nestačí vždy jen stisknout ikonku, ale musíte si zapamatovat kód, který následně zadáte. S postupem času jsou kódy delší, a čas na jejich shlédnutí kratší.

Grafické zpracování

ShadowGun je na telefonech a tabletech momentálně hrou s nejlepším grafickým zpracováním, a tak to určitě nějakou dobu zůstane, uvidíme až jaké grafické orgie nám přichystá čip Tegra 3. Všechny textury ve hře jsou velmi detailní, v interiérech vás celou dobu provází moc hezké světelné efekty, některé lokace jsou opravdu po grafické stránce impozantní, a vyrovnají se podobným hrám z konzolí či PC. Sem tam narazíte na nějakou chybku, kdy vidíte například skrze stěnu, když si stoupnete těsně k ní, ale podobné drobné chybičky byste našli prakticky v každé podobné hře.

Beze zbraní by to nešlo

A jaký zbraňový arzenál budete mít u sebe? Počítat můžete s automatickou puškou, tu máte už od začátku, později najdete brokovnici, granátomet a raketomet.

Nemusíte se starat o sbírání lékárniček, nikde je ostatně ani nenajdete, zdraví se obnovuje automaticky. Stejně tak na displeji není žádný ukazatel zdraví, pokud ho ale máte namále, poznáte to podle toho, že se vám jakoby zúží zrak a vidění se zbarví do červena.

Mimochodem, ve hře je ukrytých 16 bonusových karet, najdete je všechny? Každá z nich vám odemkne ve speciálním “Extras” menu nějakou zajímavost.

Máte-li nějaký alespoň trochu výkonnější komunikátor či tablet s Androidem, iPhone 4/4S či iPad 2, pak ShadowGun rozhodně zkuste, uvidíte že nebudete litovat. Rádi si přečteme vaše názory na tuto hru v diskusi pod článkem.

Hra Shadowgun byla testována na tabletu Asus Eee Pad Transformer a telefonu Google Nexus S.

Diskuze ke článku
crank
Tato prezentacia je jasnym dokazom, ze 3D FPS hry na mobilnych zariadeniach moze hrat iba masochista. Aj keby bola grafika neviemaka namakana a hrdinovi by bolo vidiet aj chlpky v nose (co mozno o nejaku blizsiu ci vzdialenejsiu dobu bude), tak jednoducho FPS hra do mobilu (ani do konzoly) podla mna nepatri.
Sasakr
"ShadowGun je 3D FPS (first person shooter)" a to myslíte vážně?
"některé lokace jsou opravdu po grafické stránce impozantní, a vyrovnají se podobným hrám z konzolí či PC." to jo, ale tak z roku 2004...
Jinak jak se chová spojka "a" v poměru slučovacím asi taky netušíte :-)
Kubyk002
Musím uznat, že kluci ušatí jsou opravdu machři, a ano po grafické stránce odpovídá PC hrám někdy z roku 2005, a ano ovládání a možnosti nejsou na úrovni PC či konzolových her, ale uvědomme si k čemu tyto hry slouží.
Běžné PC a konzolové hry hrajeme doma, v pohodě, kdy na to máme čas. Ale hry na přenosná zařízení slouží především k krátkému zabavení při čekání na zastávce, atd.
Tuto hru jsem si koupil(jako první hru nad 100Kč) abych ty naše kluky ušaté podpořil, ale popravdě jsem si zahrál první misi a od té doby jsem jí nespustil, ne že by se mi nelíbila graficky, právě naopak, bylo upe woow, nebo že by bylo, oproti podobným mobilním hrám, špatné ovládání. Ba naopak, jednoduché ale perfektně funkční. Jediný problém této hry(alespoň pro mně) je v tom, že nemám rád science fiction hry, kdyby hru umístili do nynější doby, nebo do doby WW2, tak bych jim zulíbal nohy, ale myslím, že by zase bylo náročnější na grafiku vytvořit okolí, protože by nikdo nechtěl bojovat na jednom místě, a tím
Zed
Mě by spíš zajímalo proč na HTC Desire jela hra plynule a na Galaxy S se sekala. Že by Adreno 200 bylo výkonnější než PowerVR SGX540?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze