Aktualizováno 16. 9. 2015
Rozruch okolo nových podmínek společnosti Sony, které určují, že nejnovější smartphony by se neměly používat pod vodou, byl natolik velký, že sama společnost vydala doplňující vyjádření. To v podstatě nemění nic na tom, co už víme, ale přesto se případné zájemce o nové smartphony snaží trochu uklidnit.
Společnost Sony Mobile se zavazuje poskytovat nejvyšší úroveň kvality výrobků a služeb zákazníkům. Modely Xperia, které jsou vybaveny odolností vůči vodě a prachu jsou testovány nezávisle na ochraně Ingress standardu (který určuje stupeň krytí IP). Máme plnou důvěru v kvalitu Xperia zařízení, které splňují náročné technické normy a jsou určeny k používání ve stížených a neobvyklých podmínkách. Nedávné změny jsou navrženy tak, aby jasněji deklarovaly to, jak nejlépe chránit zařízení v každodenním používání. Jedná se o nezbytná bezpečnostní opatření, které pomohou zákazníkům chránit jejich smartphony a tablety v souladu s platnou zárukou, kterou poskytujeme.
Společnost Sony tak stále věří v to, že smartphony dokáží vydržet podmínky stanovené normou IP, ovšem v případě, že by servisní středisko určilo chování, které se jen trochu vymyká standardům, záruku zkrátka neuzná. I tak by se ovšem měl servis stavět ke všem záručním problémům individuálně, nic to ovšem nemění na tom, že případná reklamace „utopených“ novinek bude o dost náročnější.
Původní informace z 11. 09. 2015
Děje se tak i přesto, že mají všechny nové Xperie Z5 stále ten nejvyšší stupeň krytí, konkrétně IP 68. Ten by měl zajistit, že zařízení bez úhony přežije ve sladké vodě v hloubce 1,5 metru po dobu 30 minut. Jenomže na stránce, kde Sony blíže objasňuje voděodolnost se píše: „Nepoužívejte zařízení pod vodou. Stupeň krytí platí v laboratorních podmínkách a při vypnutém přístroji.“
To se výrazně liší od toho, co jsme mohli posledních letech vidět v reklamách, které se odehrávaly více pod vodní hladinou než nad ní. Jak je to s oněmi laboratorními podmínkami, vysvětluje výrobce následovně: „Zařízení je jemně umístěno do nádoby s vodou s odpovídajícími parametry. Po skončení testu je jemně vyjmuto a je otestována jeho funkcionalita.“
Všimněte si dvojitého použití slova jemně. Prudké změny tlaku při plavání nebo jiných aktivitách zjevně přesahují možnosti konstrukce, což mohlo být příčinou zatečení a následných reklamací. Mohlo by se zdát, že to nějak souvisí s odkrytým microUSB portem u posledních Xperií, spíše se však jedná o právně-obchodní problém.
Definice ohledně způsobu užití byla totiž nenápadně upravenu už s příchodem Xperie Z3. Ta byla v tiskové zprávě označena jako mobil s „nejvyšším stupněm voděodolnosti“ namísto toho, aby to byl prostě „vodotěsný smartphone“. Jak už to tak u velkých korporací bývá, komunikace mezi jednotlivými odděleními nemusí být vždy nejhladší, a tak i reklama na tento mobil vypadá jako přenosy z olympijských závodů v plavání.
Za vším tak nejspíše stojí snaha Sony vyvázat se z reklamací, kdy došlo k zatečení vody při nesprávném používání. Nově upravené podmínky vylučují prakticky všechny další tekutiny kromě pitné vody. Nejenom tu mořskou, jak tomu bylo dříve, ale také chlorovanou. Nechybí samozřejmě zmínka o tom, že porušení pravidel povede k zániku záruky.
Pro marketing Sony to bude tuhý oříšek. Voda je jejich ústřední motiv nejenom v televizních reklamách, ale i budování prodejen. A jaké jsou vaše zkušenosti s používáním „vodotěsných“ mobilů nad a pod hladinou? Podělte se o ně v diskusi!
Zdroje: xperiablog.net
Dalsi dukaz ze se nezavdecis.
Lepší je vědět, že elektronika dnes používá takové konstrukce, že i cín je už eko a vpodstatě se sám odpařuje až vznikne studený spoj a tomu napomáhá zahřívání i při běžném opatrném provozu. Takže namáhat elektroniku ještě nějak více je riziko. (Vlhkost nevzniká jen netěsnostmi, ale rovněž změnou teploty i v absolutně vodotěsném těle!) A vlhkost=koroze.