Nová řídící jednotka od Audi. Opět o krok blíže k autonomním vozidlům?

2

Svět chytrých technologii a automobilového průmyslu se více a více propojuje. Důkazem je i nová řídící jednotka automobilky Audi využívající moderní mobilní komponenty. To vše kvůli větší bezpečnosti na cestě k sériovým autonomním vozidlům.

V dnešních automobilech si nejspíše jen opravdový fanoušek automobilů, potažmo elektroniky dokáže představit, jak velké množství elektroniky je ve voze nainstalováno. Pokud přijde řeč na autonomní vozidla, tak množství elektroniky může být až dvojnásobné. Například automobilka Audi nedávno představila novou centrální jednotku, která bude v budoucích modelech řídit všechny systémy pro autonomní jízdu.

TIP: Audi A3 Sportback e-tron: První nabíjecí plug-in hybrid

Hlavní mozek ingolstadtské automobilky pro autonomní jízdu má zkrácený název zFAS, což pochází z německého označení „zentrales Fahrerassistenzsteuergerät“. Za vývojem tohoto panelu stojí odborníci z automobilky, ale také lidi ze společnost TTTech, Mobileye, nVidia a Delphi.

Audi řídící jednotka

Řídící jednotka je vybavena množstvím senzorů, na jejichž základě je schopna vypočítávat kompletní model okolí a vozidla. Poté jsou tyto informace poskytovány všem asistenčním systémům. V současnosti jsou asistenční systémy většinou řízeny oddělenými řídícími jednotkami. 


Základem pro potřebný vysoký výkon je mobilní procesor. Nová řídící jednotka bude využívat procesory jak od společnosti Mobileye, EyeQ3, tak i nový procesor nVidia Tegra K1. Celá řídící jednotka má přibližně stejnou velikost jako tablet.

Na cestě k plnohodnotnému automobilu se čtyřmi kruhy ve znaku pracuje automobilka s partnery, jako je Bosch, Continental, Valeo a již zmíněnou společností Delphi. Cílem je vývoj standardních asistenčních systému s ještě větší mírou komfortu a bezpečnosti.

Auta a mobily: Audi Connect – videopohled

V blízké budoucnosti se budou vozidla Audi za jízdy také učit, a to díky propojení se systémem Audi Connect. Vypočtená data budou díky technologii LTE přenášena do IT cloudu. Zde se zpracují algoritmy, které se poté pošlou zpět do automobilů.

V sériové výrobě se podle nynějších informací má nová řídíce jednotka objevit do dvou let.

Zdroje: Tisková zpráva