NVIDIA přitom uvedla svou novou Tegru K1 ve velkém stylu. Chtěla jí přirovnat k něčemu nadpozemskému a tak se zrodil nápad vytvořit obří obrazec v obilí podobný těm, které obvykle ufologové připisují mimozemšťanům. V tomto případě však tvar kruhu, který se minulý týden objevil v lánu ječmene v kalifornském údolí Salinas, odpovídá designu čipu.
Nová Tegra K1 nabízí díky architektuře Kepler grafický výkon srovnatelný s řadou GeForce pro stolní počítače a přináší tak podporu nejnáročnějších herních enginů, jako je Unreal Engine 4, i do mobilního světa. Architektura Kepler, na které je GPU Tegry K1 postaveno, a kterou najdete i v nejrychlejším GPU současnosti NVIDIA GeForce GTX 780 Ti, také podporuje poslední OpenGL 4.4 a Direct X 11.1.
"Během posledních dvou dekád vynalezla NVIDIA GPU a vyvinula víc grafických technologií než kterékoli jiná společnost," řekl Jen-Hsun Huang, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti NVIDIA. "S Tegra K1 přinášíme toto dědictví na mobil. To překlene mezeru pro vývojáře, kteří nyní mohou vyvinout hry a aplikace příští generace, které poběží na jakémkoliv zařízení," dodal.
Nutno ovšem podotknout, že číslo 192 se týká pouze grafických jader, ostatně předchozí Tegra 4 jich měla 72. Počet výpočetních CPU jader je mnohem nižší a nevymyká se konkurenci. Nová Tegra 4 bude k dispozici ve dvou variantách: standardní 32bitová se čtyřmi jádry Cortex-A15 a maximální frekvencí 2,3 GHz a 64bitová se dvěmi jádry Denver, která jsou postavena na architektuře ARMv8, a maximální frekvencí 2,5 GHz.
Očekává se, že první zařízení s 32bitovou variantou Tegry K1 by se mohla objevit na trhu již v první polovině letošního roku. Na zařízení s 64bitovou verzí si však počkáme až do druhé poloviny roku.
Redakce mobilenet.cz na veletrhu CES 2014 v Las Vegas nechybí a naši čtenáři se tak mohou těšit na zpravodajství přímo z místa.
Zdroje: androidcentral.com, engadget.com, fonearena.com