Nový virtuální operátor CENTROPOL představil svoji nabídku již v srpnu, svůj start si stanovil na 9. září a od této doby můžete využít jeho nabídky a služeb i vy. My jsme pro vás získali SIM kartu a pustili se do testování, podrobně jsme se podívali na samoobsluhu, vyzkoušeli jsme zákaznickou linku a prověřili jsme, jestli vše funguje tak jak má.
TIP: Podívejte se na oficiální představení virtuálního operátora CENTROPOL.
Začínáme
Operátor láká na tarifní služby, v jeho nabídce tak naleznete hned několik balíčků, což je vítaná změna, ostatní virtuálové se zaměřuji především na předplacené karty. Nabídku operátora naleznete buď na jeho webových stránkách nebo přehledně popsanou a vysvětlenou v našem článku.
Poté, co si vyberete balíček na míru stačí kontaktovat zákaznické centrum na telefonním čísle 840 333 222 (pro stávající zákazníky je zákaznické centrum na čísle *22), navštívit zákaznické centrum, které se momentálně nachází pouze v Ústí nad Labem (Centropol slibuje, že se časem jeho síť zákaznických center rozšíří i jinam, doporučuje sledovat novinky na jeho webových stránkách) a nebo před přihlášením do samoobsluhy zvolit možnost „Stát se zákazníkem”. Tuto možnost využijete také v případě, že k Centropolu přecházíte od jiného operátora.
TIP: Podívejte se na roamingovou nabídku, poplatky a další důležité informace.
Vytočením zákaznického centra na čísle *22 (stávající zákazníci), tak i na čísle 840 333 22 vás automaticky přepojí na živého operátora, žádný hlasový automat /samoobsluhu/ nečekejte. Samoobsluha je dostupná pouze na internetu, prozatím neexistuje ani speciální aplikace pro žádný operační systém. Možná se dočkáme časem.
Nová SIM
Jakmile vyřídíte všechny náležitosti, dostanete novou SIM kartu s vámi vybraným tarifním zvýhodněním.
Karta SIM se dodává hned ve dvou verzích, tedy jak v té standardní, tak i ve zmenšení a momentálně hojně používané verzi microSIM. Nemusíte se tedy bát, že byste kartu museli nějak dále zastřihávat. Po vložení SIM karty do telefonu vás telefon požádá o PIN, ten je standardně nastaven na volbu „1234“.
Samoobsluha
A nyní se podíváme, jak funguje samoobsluha. Tu nalezneme rovnou na hlavní stránce jako odkaz v pravém horním rohu. Máme na výběr, jestli se přihlásíme pomocí jednorázového hesla (v pravé části obrazovky) nebo pomocí telefonního čísla a hesla. Jelikož jde o naše první přihlášení, využijeme možnost přihlásit se pomocí jednorázového hesla.
Po přihlášení máme ihned možnost zvolit si heslo pro přihlášení. Při dalším využití samoobsluhy se už nemusíte přihlašovat pomocí jednorázového hesla, stačí zadat telefonní číslo a vámi zvolené heslo.
Samoobsluha je rozdělena do 8 přehledných záložek, ve kterých nalezneme vše podstatné. Hned po přihlášení se automaticky přesuneme do záložky celkový přehled, ve které máme přehled o momentálně nastaveném balíčku (v našem případě VÍCE) včetně jeho popisu, dále stav účtu, počet vyčerpaných SMS a minut volání.
Ve druhé záložce s názvem moje údaje naleznete veškeré vaše osobní informace, tedy vaše jméno, příjmení a adresu. V této záložce samozřejmě nemůžete s informacemi nijak manipulovat, jsou převzaty s podepsané smlouvy. Doplnit však můžete titul před jménem, titul za jménem a můžete také nastavit kontaktní telefon (který může být jiný, než je vaše telefonní číslo u Centropolu) - dále také můžete změnit kontaktní emailovou adresu, na které jste k zastižení.
Ve třetí záložce nastavení vyúčtování si můžete změnit další údaje, které se budou týkat všech vašich faktur. Můžete si tedy nastavit /změnit/, jakou formou vám bude chodit vyúčtování, tedy jestli budete dostávat výpis na email nebo poštou (papírové vyúčtování je zpoplatněno dle aktuálního sazebníku 20 korunami).
V případě faktury na email je nutné vyplnit emailový kontakt. Dále můžete nastavit, jakou formou budete za faktury platit (inkaso, převod na účet) a následně doplníte číslo svého účtu.
Ve čtvrté záložce si můžete znovu prohlédnout vámi zvolený balíček, v páté záložce s názvem vyúčtování se můžete podívat na detailní výpis všech hovorů. V šesté kartě si můžete změnit heslo a v sedmé záložce můžete rovnou kontaktovat Centropol díky přehlednému formuláři. Dále už máte pouze možnost odhlásit se z vašeho účtu.
První hovor a kvalita pokrytí
Samozřejmě jsme vyzkoušeli i to nejdůležitější - kvalitu hovoru a datové přenosy - vše bez zásadního problému. Telefon neměl za celou dobu používání jakýkoliv problém s příjmem signálu nebo spojením, jak ve velkoměstě, tak i v menších městech a vesnicích.
Centropol využívá infrastrukturu od Vodafone, takže pokud máte zkušenost se špatným pokrytím Vodafone v místě vašeho bydliště, stejný problém nastane i u Centropolu. Mapu pokrytí naleznete zde
Závěr
Virtuální operátoři mají tu výhodu, že nemusejí budovat vlastní infrastrukturu, mohou se tedy zaměřit čistě jenom na výhodnou nabídku, která dokáže zaujmout. Samozřejmě, pokud máte problémy s pokrytím daného operátora, na kterém se virtuální operátor „přiživuje”, budete mít problém i s ním.
Za dobu, co jsme CENTROPOL testovali, jsme nenarazili na žádný problém se signálem ani s datovým přenosem, vše funguje jak má. A co vy? Začali jste také využívat služeb virtuálního operátora CENTROPOL? Jaké jsou vaše postřehy?
Všeobecné obchodní podmínky (322,84 KB, pdf)Zdroje: centropoltelecom.cz