Vyzkoušeli jsme CENTROPOL, prvního virtuálního operátora v síti Vodafone

13

CENTROPOL je prvním virtuálním operátorem v síti Vodafone. Od Vodafone si pronajímá pouze infrastrukturu, jinak se jedná o operátora s vlastním zázemím, call-centrem a přichází s vlastní nabídkou pro koncové uživatele. Dnes se podrobně podíváme jak vypadá a pracuje samoobsluha a jestli vše funguje, jak má.

Nový virtuální operátor CENTROPOL představil svoji nabídku již v srpnu, svůj start si stanovil na 9. září a od této doby můžete využít jeho nabídky a služeb i vy. My jsme pro vás získali SIM kartu a pustili se do testování, podrobně jsme se podívali na samoobsluhu, vyzkoušeli jsme zákaznickou linku a prověřili jsme, jestli vše funguje tak jak má.

TIP: Podívejte se na oficiální představení virtuálního operátora CENTROPOL.

Začínáme

Operátor láká na tarifní služby, v jeho nabídce tak naleznete hned několik balíčků, což je vítaná změna, ostatní virtuálové se zaměřuji především na předplacené karty. Nabídku operátora naleznete buď na jeho webových stránkách nebo přehledně popsanou a vysvětlenou v našem článku.

V případě, že máte zájem o tarifní zvýhodnění od Centropolu, stačí vytočit zákaznické centrum nebo osobně navštívit pobočku v Ústí nad Labem. Vše také můžete pohodlně vyřídit v záložce Samoobsluha.

Poté, co si vyberete balíček na míru stačí kontaktovat zákaznické centrum na telefonním čísle 840 333 222 (pro stávající zákazníky je zákaznické centrum na čísle *22), navštívit zákaznické centrum, které se momentálně nachází pouze v Ústí nad Labem (Centropol slibuje, že se časem jeho síť zákaznických center rozšíří i jinam, doporučuje sledovat novinky na jeho webových stránkách) a nebo před přihlášením do samoobsluhy zvolit možnost „Stát se zákazníkem”. Tuto možnost využijete také v případě, že k Centropolu přecházíte od jiného operátora.

TIP: Podívejte se na roamingovou nabídku, poplatky a další důležité informace.

Vytočením zákaznického centra na čísle *22 (stávající zákazníci), tak i na čísle 840 333 22 vás automaticky přepojí na živého operátora, žádný hlasový automat /samoobsluhu/ nečekejte. Samoobsluha je dostupná pouze na internetu, prozatím neexistuje ani speciální aplikace pro žádný operační systém. Možná se dočkáme časem.

Nová SIM

Jakmile vyřídíte všechny náležitosti, dostanete novou SIM kartu s vámi vybraným tarifním zvýhodněním.

A takto již vypadá plastový výlisek se SIM kartou uvnitř. Kartu lze použít jak ve standardní verzi, tak i ve verzi MicroSIM.

Karta SIM se dodává hned ve dvou verzích, tedy jak v té standardní, tak i ve zmenšení a momentálně hojně používané verzi microSIM. Nemusíte se tedy bát, že byste kartu museli nějak dále zastřihávat. Po vložení SIM karty do telefonu vás telefon požádá o PIN, ten je standardně nastaven na volbu „1234“.

A nyní už s vloženou kartou Centropolu v telefonu. PIN je standardně nastaven na „1234”, po aktivaci tedy doporučujeme toto nastavení změnit.

Samoobsluha

A nyní se podíváme, jak funguje samoobsluha. Tu nalezneme rovnou na hlavní stránce jako odkaz v pravém horním rohu. Máme na výběr, jestli se přihlásíme pomocí jednorázového hesla (v pravé části obrazovky) nebo pomocí telefonního čísla a hesla. Jelikož jde o naše první přihlášení, využijeme možnost přihlásit se pomocí jednorázového hesla.

Na prvním obrázku vidíme úvodní obrazovku CENTROPOL TELECOM, samoobsluhu najdeme pod odkazem v pravém horním rohu. První přihlášení provedete pomocí jednorázového hesla, které vám dorazí formou SMS.

Po přihlášení máme ihned možnost zvolit si heslo pro přihlášení. Při dalším využití samoobsluhy se už nemusíte přihlašovat pomocí jednorázového hesla, stačí zadat telefonní číslo a vámi zvolené heslo.

Při dalším přihlášení se již můžete autorizovat pomocí telefonního čísla a vámi zvoleného hesla.

Samoobsluha je rozdělena do 8 přehledných záložek, ve kterých nalezneme vše podstatné. Hned po přihlášení se automaticky přesuneme do záložky celkový přehled, ve které máme přehled o momentálně nastaveném balíčku (v našem případě VÍCE) včetně jeho popisu, dále stav účtu, počet vyčerpaných SMS a minut volání.

Po přihlášení se automaticky dostaneme do záložky celkový přehled, ve které nalezneme vše podstatné.

Ve druhé záložce s názvem moje údaje naleznete veškeré vaše osobní informace, tedy vaše jméno, příjmení a adresu. V této záložce samozřejmě nemůžete s informacemi nijak manipulovat, jsou převzaty s podepsané smlouvy. Doplnit však můžete titul před jménem, titul za jménem a můžete také nastavit kontaktní telefon (který může být jiný, než je vaše telefonní číslo u Centropolu) - dále také můžete změnit kontaktní emailovou adresu, na které jste k zastižení.

V záložce moje údaje si můžete doplnit/změnit kontaktní telefonní číslo případně emailovou adresu, na které jste k zastižení. Ostatní informace jsou fixně převzaty z podepsané smlouvy.

Ve třetí záložce nastavení vyúčtování si můžete změnit další údaje, které se budou týkat všech vašich faktur. Můžete si tedy nastavit /změnit/, jakou formou vám bude chodit vyúčtování, tedy jestli budete dostávat výpis na email nebo poštou (papírové vyúčtování je zpoplatněno dle aktuálního sazebníku 20 korunami).

V případě faktury na email je nutné vyplnit emailový kontakt. Dále můžete nastavit, jakou formou budete za faktury platit (inkaso, převod na účet) a následně doplníte číslo svého účtu.

V záložce nastavení vyúčtování si můžete zvolit jakou formou budete dostávat faktury i jakou formou budete vaše faktury platit.

Ve čtvrté záložce si můžete znovu prohlédnout vámi zvolený balíček, v páté záložce s názvem vyúčtování se můžete podívat na detailní výpis všech hovorů. V šesté kartě si můžete změnit heslo a v sedmé záložce můžete rovnou kontaktovat Centropol díky přehlednému formuláři. Dále už máte pouze možnost odhlásit se z vašeho účtu.

V záložce vyúčtování máte detailní přehled o uskutečněných hovorech a v záložce „kontaktujte mě“ máte možnost kontaktovat Centropol díky předpřipravenému formuláři.

První hovor a kvalita pokrytí

Samozřejmě jsme vyzkoušeli i to nejdůležitější - kvalitu hovoru a datové přenosy - vše bez zásadního problému. Telefon neměl za celou dobu používání jakýkoliv problém s příjmem signálu nebo spojením, jak ve velkoměstě, tak i v menších městech a vesnicích.

Centropol využívá infrastrukturu od Vodafone, takže pokud máte zkušenost se špatným pokrytím Vodafone v místě vašeho bydliště, stejný problém nastane i u Centropolu. Mapu pokrytí naleznete zde

Co se týče pokrytí, na žádné problémy jsme nenarazili. Mapa pokrytí je stejná jako u Vodafone.

Závěr

Virtuální operátoři mají tu výhodu, že nemusejí budovat vlastní infrastrukturu, mohou se tedy zaměřit čistě jenom na výhodnou nabídku, která dokáže zaujmout. Samozřejmě, pokud máte problémy s pokrytím daného operátora, na kterém se virtuální operátor „přiživuje”, budete mít problém i s ním.

Za dobu, co jsme CENTROPOL testovali, jsme nenarazili na žádný problém se signálem ani s datovým přenosem, vše funguje jak má. A co vy? Začali jste také využívat služeb virtuálního operátora CENTROPOL? Jaké jsou vaše postřehy?

Všeobecné obchodní podmínky (322,84 KB, pdf)

Zdroje: centropoltelecom.cz

Diskuze ke článku
Lojza
Nojo, ale co ta smlouva a ty měsíční spláty nebo lízing nebo co to je, budu platit jak nějaký trotl a vyhazovat prachy každý měsíc jinak přijde exekutor - a jsem v prdeli !!!
Myčoken
Zájem o diskuzi do jisté míry prozrazuje, co si potenciální zákazníci virtuála Centropol o jeho nabídce myslí ...
TOM
JAK TAK NA TO ČUMÍM S TOU KARTOU PŘED SEBOU, TAK DO TOHO NEMÁM CHUT JÍT
Jindřich Toman
Jindřich Toman
Fandím virtuálům, myslím že to tu bude ještě zajímavé..je tam nějaké volání zdarma?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze