O virtuálních operátorech jsme s trochou nadsázky snili celé roky. V zahraničí naprosto běžný typ poskytování telekomunikačních služeb skrze infrastrukturu jiného, běžného operátora u nás ale ne a ne najít cestu na svět. Až teprve nedávno se to podařilo tuzemské pobočce německého vydavatelství Riniger. Ta se dohodla s Telefónicou (O2) a v rámci její sítě od včerejšího dne spustila své služby. Bleskmobil, jak se první český virtuální operátor jmenuje, poskytuje dle zahraničních vzorů jednoduché služby, které jsou ochuzeny například o tarifní služby či o kamenné pobočky. Více se o tomto operátorovi dočtete v několika našich starších článcích .
Po vydavatelích přichází energetici
Jak se zdá, Bleskmobil bude pouze první vlaštovkou, a Českou republiku čeká poměrně masivní expanze nových virtuálních operátorů. Stávající trojka klasických operátorů sice virtuály do svých sítí pustit nemusí, to se ale již brzy změní. ČTÚ se totiž chystá uvést v platnost nařízení, které by stávajícím operátorům možnost vstupu těchto virtuálních mělo výslovně nařídit.
V současné době se o vytvoření svého vlastního virtuálního operátora snaží například internetový a telekomunikační koncern UPC, síť supermarketů Tesco a Kaufland, a také mediální skupina Mafra. V jakém stádiu se v současné době nacházejí jednání těchto subjektů s českými operátoryale v současné není známo. Jisté ale je, že se jejich seznam rozroste, a to minimálně o jednoho dalšího člena. Konkrétní kroky totiž učinila společnost Centropol, která podniká v oblasti distribuce energií a prodeje realit.
Zveřejnění této informace pro ČTK komentoval předseda představenstva Centropolu Aleš Graf: "Jakožto jeden z prvních - a zároveň největších - alternativních dodavatelů elektřiny a významný dodavatel zemního plynu jsme schopni naše zkušenosti přenést také do oblasti mobilních služeb. Chceme poskytnout levné volání s kvalitním servisem a zázemím nejenom domácnostem, ve kterých dnes svítíme, vaříme či topíme, ale i dalším novým zákazníkům".
Na kolik budou tyto slova v praxi stejně hezká, jako v prohlášení pro média, se přesvědčíme v následujících měsících. Nabídka nového virtuála, který by se mohl pro změnu jmenovat například Centropolmobile, by se měla výrazně podobat tomu, co v současné době nabízí Bleskmobil. To znamená jednoduchá distribuce předplacených karet skrze trafiky, poštu apod., uživatelská obsluha účtu přes internet a hlavně nižší ceny služeb oproti stávajícím operátorům. Je jasné, že Centropol v případě, že se nakonec s některým ze stávajících operátorů dohodne, bude levnější, než oni. Zajímavé ale bude sledovat, jestli se svými cenami půjde ještě níže, než právě Bleskmobil. Ten si například za minutu volání do všech sítí účtuje 2,50 Kč a za jednu SMS zprávu taktéž do všech sítí 1,50 Kč.
A na závěr malý podnět pro vás, naše čtenáře do diskuze pod článkem. Co říkáte na to, že se čím dál více společností snaží vytvořit svého virtuálního operátora? Prospěje to podle vás Českému telekomunikačnímu trhu a dočkáme se tak po letech opravdové cenové revoluce? Jaká nabídka by byla pro vás opravdu lákavá?
Zdroje: tyden.cz
Ve dveřích mi bylo řečeno, že jsou z ČEZu a mají pro mě slevu, že ať jim přinesu poslední vyúčtování (SIPO). Kromě toho, že se fotografie na kartičce neshodovala s ksichtem toho puberťáka, tak jsem si všiml i rozdílného loga (C místo E).. Měli jste vidět, jak letěl pryč!!
Když tohle zkouší s elektřinou, nedovedu si představit jak by to vypadalo u "virtuála". Nacpali by vám X-karet se smlouvou na X-let a vydávali by se za O2.. Už vidím OZ nebo 02 (nula-dva) na velice podobném logu.. TAKŽE POZOR