CENTROPOL v roli virtuálního operátora odstartoval 9. září a odhalil tak všechny informace. Bude zajímavé sledovat, jak se popasuje s cílem, který si v den představení veřejnosti dal. Do konce roku chce získat nejméně 60 000 zákazníků a v roce 2014 chce získat dalších až 200 000 zákazníků.
TIP: Podívejte se na oficiální představení virtuálního operátora CENTROPOL.
Plán je to smělý, i když ne nereálný. CENTROPOL ENERGY disponuje slušnou základnou klientů, které může díky sesterské společnosti CENTROPOL TELECOM jednoduše oslovit. Navíc plánuje masovou reklamní kampaň, aby na svou existenci náležitě upozornil.
V srpnu jsme se však nedozvěděli vše. Nepadlo ani slovo o roamingové nabídce, jen, že bude výhodná a nebude to jen překopírovaná nabídka Vodafone. Dále jsme se nedozvěděli přesné podmínky slev nejenom pro zákazníky Centropolu. Nahlédneme také do všeobecných obchodních podmínek a zjistíme, jestli se nabídka nějakým stylem nezměnila.
Slevy a akce
Nejprve se podíváme na to nejzajímavější, tedy na slevy a akce, které nový virtuální operátor nabízí. Nezajímavější je v tomto směru počáteční akce/sleva na vámi vybraný tarif. O této akci jsme vás sice již informovali při oficiálním představení, nebude ovšem na škodu si ji připomenout. Oč jde a čím je celá akce ještě zpříjemněna?
Operátor CENTROPOL se rozhodl, že první tři měsíce bude účtovat za váš nový tarif pouze korunu. Za 3 měsíce tak zaplatíte 3 koruny, bez ohledu na cenu balíčku. Toto zvýhodnění se samozřejmě týká pouze ceny samotného tarifu, ne jednotek vyčerpaných nad rámec.
Ti, co nabídku CENTROPOLU již viděli vědí, že se tato akce automaticky nemůže týkat balíčku JAK CHCI, tedy neomezeného balíčku. V tomto balíčku žádné jednotky nad rámec neexistují. Akce se tedy týká těchto konkrétních tarifních zvýhodnění: TROCHU, VÍCE, CELÁ RODINA a C ENERGIE.
V tomto konkrétním případě je ještě důležité upozornit na fakt, že po dobu prvních dvou měsíců máte právo na odstoupení od smlouvy - v rámci akce MOBILIZACE - bez jakýchkoliv sankcí. V případě, že se rozhodnete zůstat a výpověď nepodáte do konce 2 měsíce, od 3 měsíce již nemáte na bezproblémové odstoupení nárok. První dva měsíce jsou tedy pouze ,,testovací režim''. Další podrobné informace o akci MOBILIZACE naleznete zde.
V tomto ohledu CENTROPOL musíme pochválit, prakticky nemáte co ztratit. Nejen že můžete odejít v průběhu dvou měsíců bez jakýchkoliv sankcí, navíc za ně nezaplatíte více než 2 Kč (pokud si vyberete jeden z akčních balíčků). Akce MOBILIZACE je platná do odvolání.
Pokud jste zákazníky CENTROPOL ENERGY nebo plánujete, že se jimi stanete, je tu další možnost, jak ušetřit své náklady za paušál. Centropol chce samozřejmě nabídnout to nejlepší hlavně svým zákazníkům, a proto přichystal akci ve formě slevy 150 Kč na tarif bez závazku. V konečném výsledku tak nejde o nic převratného. Centropol s vámi už jeden závazek má a to je důležité, proto vám může nabídnout slevu na tarif bez závazku (díky této akci se dostanete na cenu tarifu se závazkem).
Tato akce se týká následujících balíčků: TROCHU, VÍCE, JAK CHCI a CELÁ RODINA. Aktivní zákazník CPE má tedy nárok na měsíční paušál bez závazku za cenu, která je běžně dostupná pouze se závazkem na 24 měsíců.
Pokud jste aktivními zákazníky CENTROPOL ENERGY, máte možnost využít ještě jedné speciální nabídky a to na balíček s názvem C ENERGIE. Tento balíček je jinak pro veřejnost nedostupný. Tento balíček stojí 49 Kč měsíčně a nabízí výhodné volání. Je dostupný pouze ve formě bez závazku a je podmíněn souhlasem se změnou tarifu v případě, že zákazník přestane být aktivním zákazníkem CPE, což je logické.
Volání, SMS a MMS do zahraničí, roaming a data v něm
Roamingová nabídka a volání do zahraničí byla jedna z těch věcí, která na oficiálním představení chyběla. Dnes je všemu jinak, na stránkách výrobce se v ceníku dozvíme následující ceny za volání do zahraničí a v roamingu.
Region | Volání do zahraničí | SMS na zahraniční číslo | MMS na zahraniční číslo |
---|---|---|---|
Region 0 | 7,00 Kč | 3,00 Kč | 8,50 Kč |
Region 1 | 7,00 Kč | 3,00 Kč | 8,50 Kč |
Region 2 | 8,90 Kč | 3,00 Kč | 8,50 Kč |
Region 3 | 20,90 Kč | 3,00 Kč | 8,50 Kč |
Region 4 | 34,90 Kč | 3,00 Kč | 8,50 Kč |
Jak se sami můžete přesvědčit, nabídka volání do zahraničí opravdu nekopíruje tu od Vodafonu, CENTROPOL tedy nelhal. Ceny jsou nižší a vypadají velice zajímavě. Doplníme, že způsob účtování je 60+60, platíte tedy za každou započatou minutu a platíte ji celou, nehledě na to, do jaké míry ji vyčerpáte.
V případě roamingu jsou ceny vcelku podobné jako v případě Vodafone, občas ušetříte, občas zaplatíte o pár haléřů více, každopádně je zde patrná inspirace.
Zóna | Volání v zóně a do ČR | Příchozí hovory | Cena SMS | Cena MMS |
---|---|---|---|---|
1 | 4,10 Kč | 2,30 Kč | 2,40 Kč | 10,00 Kč |
2 | 30,30 Kč | 17,70 Kč | 10,00 Kč | 10,00 Kč |
3 | 61,00 Kč | 35,00 Kč | 14,70 Kč | 10,00 Kč |
V případě, že byste chtěli v roamingu využívat data, bude se vám hodit následující tabulka. Ceny jsou uvedeny vždy v Kč za 1 MB a účtuje se každý započatý 1 kB v zóně 1 a po 100 kB v zóně 2 a 3. K dispozici nejsou žádné datové balíčky.
Zóna | GPRS/EDGE/ UMTS/HSDPA |
---|---|
1 | 10,00 Kč |
2 | 252,00 Kč |
3 | 303,00 Kč |
Zóny jsou rozděleny stejně jako v případě Vodafonu, zde naleznete jejich přehled:
- Zóna 1: Andorra,Belgie, Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Gibraltar, Chorvatsko , Irsko, Island, Itálie, Jersey,Kypr, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Manský ostrov, Monako, Německo, Nizozemí, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, San Marino, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Vatikán, Velká Británie
- Zóna 2: Albánie, Anguilla, Antigua a Barbuda, Aruba, Austrálie, Barbados, Bělorusko , Bermudské ostrovy, Bosna a Hercegovina, Britské Panenské ostrovy, Černá Hora, Čína, Dominikánská republika, Egypt,Greanada, Haiti, Indie, Izrael, Jamajka, Japonsko, Jihoafrická republika, Kajmanské ostrovy, Kanada, Korejská republika, Kosovo, Makedonie, Maroko, Mexiko, Moldávie,Nový Zéland, Ostrovy Turks a Caicos, Portoriko, Společenství Dominika, Singapur, Srbsko,Svatá Lucie, Svatý Kryštof a Nevis, Svatý Vincenc a Grenadiny, Tunisko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam, Západní Samoa
- Zóna 3: Afghánistán , Alžírsko, Angola, Argentina, Arménie, Ázerbajdžán, Bahrajn, Bangladéš, Bolívie, Brazílie, Burkina Faso, Ekvádor, Filipíny, Gabon, Gambie,Ghana,Gruzie, Guatemala, Guinea, Honduras, Hongkong, Chile, Indonésie, Irák, Írán, Jemen, Jordánsko, Kambodža, Katar, Kazachstán, Keňa, Kolumbie, Kuba, Kuvajt, Kyrgyzstán, Libanon, Libérie, Macao,Madagaskar,Malajsie, Maledivy, Mauricius, Mongolsko, Mosambik, Namibie, Niger, Nigerie, Nikaragua, Omán, Pákistán, Paraguay, Peru, Rusko, Salvádor, Saúdská Arábie, Seychely, Spoj. arab. emiráty, Srí Lanka, Súdán, Sýrie,Tádžikistán, Tanzánie, Tajwan, Thajsko, Turkmenistán, Uganda, Uruguay, Uzbekistán, Zambie
Přehled jednorázových poplatků
V ceníku operátora CENTROPOL nalezneme také vcelku rozsáhlou tabulku se všemi možnými jednorázovými poplatky. Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH, pojďme si tedy jednorázové poplatky představit:
Poplatky | Cena poplatku |
---|---|
Zlaté číslo | 3 000 Kč |
Reaktivace po úhradě dlužných vyúčtování | 300 Kč |
Změna tel. čísla (vlastní žádost) | 300 Kč |
Odpojení SIM karty na prázdniny | 100 Kč |
Poplatek za upomínku | 100 Kč |
Reaktivace odchozích hovorů | 100 Kč |
Výměna SIM karty | 100 Kč |
Mimořádný tištěný podrobný účet | 80 Kč |
Poplatek za opis vyúčtování | 20 Kč |
Tištěné vyúčtování | 20 Kč |
Poplatek za přenos čísla | 0 Kč |
Výměna SIM karty z MicroSIM/NanoSIM karty | 0 Kč |
Střípky
Na závěr si ještě řekneme důležité informace, které se nevešly do výčtu. Důležitou informací je fakt, že volání na zákaznickou linku Centropolu není nijak zvlášť zpoplatněno, což je oproti konkurenčním virtuálním operátorům výhoda. Centropol samozřejmě nabízí i svoji vlastní samoobsluhu, o té si však povíme v samostatném článku. Zákaznickou linku naleznete pod kódem *22.
Pokud posíláte SMS na pevné linky, cena je ve všech případech 6,50 Kč i u nejvyššího balíčku ,,JAK CHCI''. Jistina se neplatí, pouze zahraniční zákazníci nebo zákazníci s trvalým pobytem mimo ČR zaplatí 3 000 Kč. Limit pro platbu pomocí Premium SMS je 600 Kč na jednu transakci, maximální útrata touto formou platby může být 5 000 Kč za jedno zúčtovací období. V případě, že se rozhodnete opustit CENTROPOL ještě před vypršením smlouvy (kromě akce ve formě prvních dvou měsíců s možností bez sankcí vypovědět smlouvu), bude si operátor účtovat 1/5 zbylé nedoplacené částky. Výpověď můžete podat buď písemně na adresu společnosti a nebo telefonicky na zákaznické lince.
Závěr
Dnes jsme si v krátkosti shrnuli vše, co jsme se nedozvěděli v den oficiální premiéry nabídky od nového virtuálního operátora CENTROPOL. O všem ostatním (ceny balíčků, tarifikace a další) jsme vás již informovali zde. Operátor ví, že musí zaujmout, jinak nemá šanci, proto přichází s poměrně zajímavými akcemi, které by mohli nalákat dostatek nových zákazníků, i když samotné ceny některých tarifů příliš nezaujmou. Odhadnout, jestli se CENTROPOLu podaří získat 60 000 zákazníků do konce roku, je však zatím těžké, vzhledem k propojení s energetickou sekcí a možností oslovit mnoho zákazníků, tu však potenciál je a dle našeho odhadu se CENTROPOL stane jedním z velkých virtuálů, kteří na trhu zůstanou delší dobu.
Všeobecné obchodní podmínky CP (322,84 KB, pdf)Ceník služeb CP (91,7 KB, pdf)
Zdroje: centropoltelecom.cz