Společnost TrendForce, která nás pravidelně zásobuje různými reporty přichází s nejnovější analýzou mobilního trhu. Zájem o smartphony podle všeho upadá, za první čtvrtletí letošního roku se propadl téměř o 20 % oproti předchozímu čtvrtletí. Ve druhém čtvrtletí (oproti prvnímu) dokonce o dalších 6,6 % a vyexpedováno bylo „pouhých“ 272 milionů jednotek. První pololetí letošního roku tak bylo v duchu slabých 522 milionů dodaných smartphonů, což je meziročně o 13,3 % méně, zároveň se tak jednalo za posledních deset let o nejhorší čtvrtletí, nejhorší za stejný časový úsek byly i výsledky za první pololetí.
Podle TrendForce za tímto úpadkem stojí tři klíčové důvody: uvolňování restrikcí v Číně spojených s pandemií covid-19, nedostatečná poptávka na straně indického trhu a obecně nízká ochota zákazníků utrácet vzhledem k současným ekonomickým podmínkám.
Umístění | Značka | Produkce (v milionech jednotek) | Mezičtvrtletní změna v % | Tržní podíl v % |
---|---|---|---|---|
1. | Samsung | 53,9 | -12,4 % | 19,8 % |
2. | Apple | 42 | -21,2 % | 15,4 % |
3. | Xiaomi | 35 | 32,1 % | 12,9 % |
4. | Oppo | 33,6 | 25,4 % | 12,3 % |
5. | Transsion | 25,1 | 71,9 % | 9,2 % |
6. | Vivo | 23 | 15 % | 8,5 % |
Při pohledu na přiloženou tabulku je jedničkou stále Samsung, který se druhé čtvrtletí chlubí nejvyšším objemem produkce (takřka 54 milionů jednotek) i nejvyšším tržním podílem 19,8 %. Za ním se drží Apple, který vyprodukoval o znatelných 12 milionů kusů méně a i mezičtvrtletně má výraznější pokles. Z dalších společností srovnávaných v tabulce zaujme Transsion, pod níž spadají značky Tecno, Infinix a Itel, jež překonala Vivo a je na pátém místě.
Podle analytiků jsou výhledy do budoucna spíše negativní a možnost, že se objem dodaných smartphonů ještě sníží, je vcelku reálná nejen pro letošní rok, ale i pro rok 2024, viz informace dostupné na trendforce.com.