Trh s tablety by mohly brzy rozvířit chystané novinky od Applu, který je představí v rámci zítřejší akce „Let loose“, i přesto je podle dat Data Corporation Apple stále neochvějnou světovou jedničkou. Za ním se umístil Samsung jako druhý největší výrobce tabletů na světě za první čtvrtletí letošního roku. Ten dodal na trhy 6,7 milionů tabletů, což je o 3,2 milionů tabletů méně než Apple, zároveň však eviduje i menší meziroční propad 5,8 % namísto 8,5 %, k nimž došlo u Applu. Třetí místo pak obsadil Huawei, jehož prodeje jsou realizovány převážně v domácí Číně, a získal tak 9,4% tržní podíl, viz tabulka s podrobnostmi.
Společnost |
1. čtvrtletí 2024 Dodávky [mil. ks] |
1. čtvrtletí 2024 Tržní podíl |
1. čtvrtletí 2023 Dodávky [mil. ks] |
1. čtvrtletí 2023 Tržní podíl |
Meziroční změna |
Apple |
9,9 |
32,0 % |
10,8 |
35,2 % |
-8,5 % |
Samsung |
6,7 |
21,7 % |
7,1 |
23,2 % |
-5,8 % |
Huawei |
2,9 |
9,4 % |
2,0 |
6,6 % |
43,6 % |
Lenovo |
2,1 |
7,0 % |
1,9 |
6,2 % |
13,2 % |
Xiaomi |
1,8 |
5,9 % |
0,9 |
3,1 % |
92,6 % |
Ostatní výrobci |
7,4 |
24,0 % |
7,9 |
25,8 % |
-6,6 % |
Celkem |
30,8 |
100,0 % |
30,6 |
100,0 % |
0,5 % |