T-Mobile a O2 společně chrání zákazníky před podvodnými telefonáty. Jak?

T-Mobile a O2 společně chrání zákazníky před podvodnými telefonáty. Jak?
Fotografie: pixabay.com
  • O2 a T-Mobile zavádí ochranný firewall 2.2, jenž odhalí podvodná volání mezi oběma operátory
  • Za pár měsíců by se měl přidat i Vodafone

O tom, že už vloni spustil T-Mobile ochranný firewall 2.1, jsme vás již informovali. Letos v létě jej pak následovalo O2. S tím souvisí aktuální novinka, o které informuje operátor v tiskové zprávě, jež pomáhá odhalit podvodná volání mezi oběma operátory. V praxi tak systém odhalí podvodný telefonát, i když přichází hovor ze sítě T-Mobile na číslo O2 a naopak. Díky tomu, že rozhraní celého systému funguje online a obousměrně, je možné zabezpečit před spoofingem mnohem větší část provozu.

Cílem je získat citlivé údaje nebo například přístupy do internetového bankovnictví a klienta okrást. Ačkoli zobrazené telefonní číslo tomu nenapovídá, hovory velmi často přicházejí ze zahraničí, kde je zdrojové zařízení nedohledatelné a pro útočníka tak jde o „pohodlnější“ způsob podvodu,“ vysvětluje Jakub Ludvík, manažer korporátní bezpečnosti v T-Mobile. Ochranný firewall přitom umí rozpoznat, zda volající číslo není podvržené a může tento typ hovoru provést, v případě, že se jedná o podvodný hovor, tak jej samozřejmě zablokuje.

Dosud jsme toto řešení mohli využívat jen mezi čísly v síti T-Mobile a jeho spuštění minulý rok jsme zaznamenali významný pokles případů spoofingu, kdy se jednalo o pár desítek případů. Spolupráce s O2 v této oblasti znamená ještě větší ochranu zákazníků a očekáváme, že kolegové budou řešit ještě méně případů podvodů,“ dodává Adam Falus, manažer fraudu v T-Mobile.

Společnost O2 během letních měsíců nasadila ochranu před podvodným mobilním voláním ve své vlastní síti. Nyní nově přináší svým zákazníkům ochranu hovorů také vzájemně u příchozích i odchozích volání z T-Mobile sítě,“ říká Radek Šichtanc, ředitel bezpečnosti O2. „Aktuálně jen v naší síti filtrujeme více než sto tisíc podvodných volání denně. To potvrzuje, že nasazení tohoto řešení byl krok správným směrem. Bezpečnost a ochrana našich zákazníků a jejich dat jsou pro nás naprostou prioritou,“ dodává.

Také jsme se dozvěděli, že během několika měsíců se přidá k antispoofingovému řešení také český Vodafone, aby byla česká mobilní čísla kompletně ochráněna. Vylepšený firewall 2.2. již funguje na území celé České republiky a také na Slovensku v síti Slovak Telekom.

Co je to spoofing?


Jde obecně o podvodné jednání, kdy se útočník vydává za někoho jiného – může k tomu využít klonovaného telefonního čísla i e-mailu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze