Přístup cupertinského giganta k tomu, jak a kde mohou být opravovány iPhony a jeho další produkty, měl vždy poměrně striktní pravidla. Apple při zavedení posledního opatření, jež má odradit uživatele od domácích oprav či návštěv neautorizovaných servisů, uvedl, že mu jde o kvalitu použitých komponent, provedené práce a v neposlední řadě také o bezpečnost uživatelů. Nově však představila program s názvem Independent Repair Provider Program, který má umožnit přístup i menších Applem necertifikovaných servisů k originálním komponentám, profesionálnímu školení a obecně možnosti poskytovat stejné služby jako pobočky Applu.
Apple is allowing independent repair shops to officially service out-of-warranty iPhones https://t.co/2EToQfU6MY by @bzamayo pic.twitter.com/blfgj7Rztx
— 9to5Mac.com (@9to5mac) August 29, 2019
Podle Applu bylo do tohoto programu v testovací fázi zařazeno 20 vybraných servisů napříč Severní Amerikou, Evropou a Asií. Včerejší spuštění zbrusu nového programu ve Spojených státech je přitom jen prvním krokem a další regiony budou brzy následovat.
Pro spotřebitele to znamená větší množství servisů, kam mohou Apple zařízení zanést k opravě. Zároveň budou mít jistotu, že budou použity oficiální Apple součástky a opravu provedou Applem certifikovaní servisní technici. Podle Applu má nová služba oslovit primárně uživatele, kteří se do servisu vydají s telefonem vyžadujícím pozáruční opravu, což může být například prasklý displej či u novějších iPhonů prasklá skleněná záda.
Servisy, které by se do programu rády zapojily, mohou získat více informací přímo na stránkách Applu. Aby se mohli zájemci do programu kvalifikovat, musí nejprve nechat vyškolit své zaměstnance, kteří projdou online školením, které je Applem poskytováno zdarma. Pokud společnost splní všechny náležitosti zařazení do programu, získá přístup k originálním Apple komponentám za stejnou cenu jako autorizování Apple prodejci.