Apple v loňském roce představil svým způsobem přelomovou řadu iPhone 15, která dorazila vybavena USB-C i kompletně osazená průstřelem „Dynamic Island“. Neméně zajímavé byly však nové čipsety M3 i zařízení Mac. Již nyní je jasné, že i v letošním roce 2024 se dočkáme celé řady nových produktů a služeb, jejichž úspěch bude mít, mimo jiné, také zásadní vliv na tržní hodnotu společnosti. V této oblasti se k tomu, čeho bychom se mohli od Applu letos dočkat, vyjádřili analytici finanční společnosti Barclays. Dodejme, že se jedná pouze o očekávání toho, jaká situace bude panovat, avšak i pouhá prognóza má dopad na cenu akcií, jak uvádí reuters.com.
Méně inovací u iPhonů 16 i pomalejší růst služeb
Report odborníků z Barclays se zaměřuje především na čtyři oblasti. Jednou z klíčových informací přitom je, že analytici neočekávají žádné výrazné novinky u iPhonů 16, což se má odrazit na spíše chladnějším zájmu ze strany zákazníků. Jinými slovy, prodeje série iPhone 16 rozhodně nemají zbořit rekordy. V podobném duchu pak mají být i prodeje nových iPadů a zařízení Mac. Dodejme, že letos Apple po dlouhých letech (konkrétně od roku 2010, kdy byl uveden vůbec první iPad) nepředstavil žádnou novinku, což je značně nestandardní, v příštím roce se naopak zřejmě dočkáme hned několika nových iPadů s čipsety M3.
Obchodní model Applu je však založen nejen na hardwaru, ale také na službách. I v tomto segmentu očekávají analytici Barclays zpomalení na přibližně 8 až 10% růst v letech 2024 a 2025, tedy o dost méně než dříve predikovaných 20 %. Svůj podíl na tom mají mít i různé regulace, a to například v EU či Japonsku, kde by podle všeho mohli vývojáři v budoucnu teoreticky nabízet své aplikace nejen nejen v rámci AppStore, ale také u jiných virtuálních obchodů.
Analytici dále očekávají postupný pokles výnosů plynoucích z ekosystému Applu. Ten je podle nich i nadále velmi silný, pro Apple by však mohlo být čím dál tím obtížnější nalákat nové uživatele. Jak si všiml 9to5mac.com, je poměrně zajímavé, že v Barclays nezhodnotili také nástup chytrých brýlí Apple Vision Pro. Očekává se sice, že se prodá „jen“ necelý půl milion kusů, přesto by mohly brýle (či jejich příští generace) hrát v budoucnu poměrně zásadní roli.