Zatímco se Facebook potýká s technickými problémy a obviněními ohledně obsahu, jeho zakladatel se takovými drobnostmi nenechá rozhodit a jako správný vizionář neřeší problémy dneška, ale tvoří zítřek.
Mark Zuckerberg se tak v současnosti připravuje na budování tzv. metaverse, který má jednou nahradit všechny sociální sítě, chatovací aplikace a další online obsah. A není to jen myšlenka ze sci-fi – jen na hardwaru pro virtuální realitu pracuje ve Facebooku přes deset tisíc lidí.
Metaverse má být mix virtuální a rozšířené reality, úplně nový svět plný podnikatelských příležitostí a nových profesí. Jeho fragmenty už existují dnes: například ve chvíli, kdy se kvůli pandemickým omezením neuskuteční koncert na stadionu, ale v online počítačové hře. Právě tuto změnu má vystihnout změna názvu, která se podle theverge.com odehraje už příští týden. V úvahu připadá jak samotný Metaverse, tak i Metaverse Company.
Vedle propagace nové značky mohou být důvody čistě praktické. V roce 2015 vznikl Alphabet, který se stal mateřskou firmou Googlu. Jeho další aktivity tak bylo možné převést do samostatných firem. Stejně tak Facebook nyní provozuje sociální síť Instagram nebo komunikátor WhatsApp, takže zpřehlednění celé struktury není od věci.