Comeback se nekoná, podíl „hloupých“ mobilních telefonů silně klesá

Comeback se nekoná, podíl „hloupých“ mobilních telefonů silně klesá
3
  • Statistiky ze sítě Vodafonu ukazují, že comeback chytrých telefonů se nechystá
  • Jejich podíl v síti výrazně klesá
  • V posledních pěti letech se také značně proměnil podíl mobilních operačních systémů

Podle zprávy, kterou uvolnil operátor na svých oficiálních stránkách, ještě v první polovině roku 2014 používala většina zákazníků Vodafonu jako svůj hlavní mobilní telefon tlačítkové neboli „hloupé“ přístroje, konkrétně byl podíl těchto telefonů 56 procent. V letošním lednu už činil podíl pouze 21 procent, zbytek připadá na chytré telefony. Trend nezvrátila ani snaha výrobců o comeback starých proslavených modelů. Za posledních pět let se také značně proměnil podíl mobilních operačních systémů.

Podle aktuálních dat Českého statistického úřadu zase najdete u tří čtvrtin starobních důchodců telefon bez operačního systému, tedy ten nejjednodušší tlačítkový. „U starších ročníků jsou oblíbené základní varianty mobilních telefonů zejména proto, že jsou levné, mají větší rozměry tlačítek, jednoduchou grafiku, snadné ovládání a dlouhou výdrž baterie. Nevýhodou nejjednodušších telefonů bez operačního systému je, že se s nimi nepřipojíte k internetu a nemůžete tedy využívat různé online služby a další užitečné aplikace. Je jisté, že v následujících letech poroste zastoupení starobních důchodců s chytrým telefonem. Do důchodu bude odcházet stále více lidí, kteří s internetem běžně pracovali a nevzdají se ho ani v pokročilejším věku,“ tvrdí Lukáš Pazourek, marketingový ředitel poskytovatele internetu netbox.

Před dvěma lety se na Světovém mobilním kongresu v Barceloně za obrovského zájmu veřejnosti představila nová Nokia 3310. Od té doby jsme si mohli přečíst mnoho zpráv o tom, že ‚hloupé‘ telefony slaví návrat. Ale realita je taková, že jejich podíl u našich zákazníků stále klesá,“ říká Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb společnosti Vodafone. Důvodů je přitom několik.

Češi a mobilní telefony

Jedním z nich je rostoucí podíl smartphonů na celkových prodejích. Dalším je častější obměna telefonů u zákazníků, která je spojená s celkovým růstem prodeje telefonů v Česku. Přímo u naší společnosti tvořil loni podíl smartphonů na prodejích telefonů téměř 95 procent,“ uvádí Jakub Králík, manažer portfolia koncových zařízení Vodafonu.

Ještě v první polovině roku 2014 používala většina zákazníků Vodafonu tlačítkový telefon (56 procent). V letošním lednu už činil podíl pouze 21 procent, zbytek připadá na chytré telefony.

Spolu se zmíněným rostoucím zastoupením chytrých telefonů se u zákazníků Vodafonu mění také podíl operačních systémů, které tyto telefony využívají. Roste dominance dvojice Android a iOS. V první polovině roku 2014 připadlo na Android zhruba 66 procent, na iOS 12 procent a na ostatní systémy zhruba pětinový podíl. V lednu 2019 už ostatní systémy tvořily u chytrých telefonů necelá tři procenta, naopak Android už 77 procent a iOS 20 procent.

Nepředpokládám, že by dominance těchto dvou operačních systémů mohla být v nejbližší době ohrožena nějakým novým hráčem na trhu,“ dodává Jakub Králík.

Diskuze ke článku
Lukáš
To se není čemu divit. Já bych hloupý telefon jako druhou alternativu bral. Ale on je to úplný šit. Až tam bude alespoň 3palcový dispej s HD rozlišením, s podporou různých messengerů a LTE, tak se bude očem bavit.
Martin
Jo bazary jsou toho svědky že to tak skončí.
Vojta Vilímec
Vojta Vilímec
Je to pravda, i moje babička nedávno dostala chytrý dotykový telefon s velkým displejem a i přes počáteční odpor by dnes už neměnila.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze