„There is an app for that,“ bylo v roce 2009 reklamní heslo Applu, které se snažilo naučit běžné spotřebitele, že si schopnosti svého telefonu mohou rozšířit instalováním nejrůznějších aplikací. O úspěchu/neúspěchu jednotlivých operačních systémů pak měl rozhodovat zejména zájem vývojářů a množství nabízených aplikací než kvality samotného OS. O více než dekádu později jsme v opačné situaci. Obchody obou hlavních platforem přetékají aplikacemi, mnoho z nich je však nevalné kvality, nebo dokonce svým uživatelům škodí. Tím je notoricky známý Google a jeho laxní pravidla, avšak ani App Store není imunní. Oba provozovatelé tak bojují nejenom s otázkou bezpečnosti, ale i příliš košaté nabídky nekvalitních a zastaralých aplikací.
Google se snaží staré a neaktualizované aplikace „vyštípat“ pravidlem o nutnosti používání nejnovějšího API a podobný přístup zvolil i Apple, který zasílá některým vývojářům e-mail s názvem „App Improvement Notice“, ve kterém upozorňuje, že z obchodu App Store odstraní aplikace, které nebyly „po delší dobu aktualizovány“.
I feel sick. Apple just sent me an email saying they're removing my free game Motivoto because its more than 2 years old.
— Protopop Games (@protopop) April 23, 2022
It's part of their App improvement system.
This is not cool. Console games from 2000 are still available for sale.
This is an unfair barrier to indie devs. pic.twitter.com/7XNcLfiEcR
To vyvolalo u části vývojářů, zejména těch nezávislých, bouři nevole. Správně by sice měly aktualizovat své produkty tak, aby aplikace vždy používaly nejnovější API, pro mnohé z nich je však taková vynucená práce příliš náročná a raději své produkty stahují. Jiní zase oponují tím, že navzdory zažité představě o nutnosti neustálého vývoje a aktualizací může software, zvláště pak hry, existovat ve finálním stavu, na kterém už není potřeba nic upravovat.