Velká zpověď virtuálních operátorů: jak si vede ČEZ Mobil?

6

V pátém díle naší velké pouti po stopách tuzemských virtuálních operátorů se zaměříme na Mobil od ČEZ, počtem zákazníků si vysloužil 5. místo na tuzemském trhu v počtu aktivních telefonních čísel. Nabídku směřuje také na poskytování elektřiny a zemního plynu, pro zákazníky využívající více jeho služeb pak virtuál nabízí zajímavé retenční nabídky.

ČEZ Mobil

Ve čtvrtém dílu naší pouti po stopách virtuálních operátorů jsme se věnovali výhernímu SAZKAmobilu, který aktuálně zastřešuje více než 150 000 zákazníků, právem si tak zasluhuje 4. místo na tuzemském trhu v počtu aktivních čísel. Špatně na tom není ani pátý Mobil od ČEZu, který spravuje zhruba 85 000 zákazníků a který se od samého začátku chlubí „nejprůhlednějším voláním“. Operátor své služby pojí i s dodávkou elektřiny a zemního plynu, čímž může nabídnout zajímavé retenční nabídky svým zákazníkům. I zde jsme pokládali totožné otázky, které se zaměřují jak na aktuální stav, tak také na připravované novinky.

Na naše otázky odpovídal Dávid Hajmán, ředitel ČEZ Prodej

Nepřehlédněte:

Mobil od ČEZ – profil

Ještě než se pustíme do otázek, povíme si něco málo o ČEZ Mobilu jako takovém:

  • Spuštěn dne: 17. říjen 2013
  • Funguje v síti: O2
  • Aktuální počet zákazníků více než 85 000

Rozhovor

1) Kolik zákazníků momentálně máte?

Nyní evidujeme přes 85 tisíc zákazníků.

2) V případě, že máte takové informace, jaké je věkové složení vašich zákazníků?

Nabídkou cílíme na rodiny, kterým nabízíme volání a SMS v síti zdarma. Smlouva je obvykle napsána na rodiče – např. zákazníků do 26 let je relativně méně, než těch starších.

3) Nabízíte nyní ve své síti LTE? Pokud ne, z jakého důvodu? Jak hodnotíte přístup operátora k zpoplatněnému LTE. Není poplatek podle vás příliš vysoký?

LTE v současné době nenabízíme, neboť tato služba není součástí stávající smlouvy o přístupu s O2. Veřejná referenční nabídka pro nás zatím není ekonomicky akceptovatelná.

Čez nabídka

4) Hodláte svým zákazníkům LTE přesto nabídnout? Pokud ano, kdy a v jakém rozsahu?

O nabídku LTE v budoucnu zájem máme. O podmínkách a možnostech průběžně jednáme.

5) Jak se nyní díváte na trh s virtuálními operátory. Nepřišlo po velkém boomu vystřízlivění? Co na trhu nyní pozorujete za trendy této oblasti?

Rozjezd trhu virtuálních operátorů vzbudil velká očekávání, která nebyla zcela naplněna. Stále ale vidíme potenciál pro další růst v rámci volné soutěže – největší omezení vidíme v neveřejných a zaměstnaneckých nabídkách. Současný proces přenesení čísla je navíc pro přejímajícího operátora nastaven nevýhodně a navíc je zpoplatněn.

6) Kolik virtuálních operátorů se podle vás může v Česku uživit? A co musí nabídnout, aby přežili?

Uživit se může operátor, který nabídne kvalitní služby za konkurenceschopné ceny a zároveň poskytne dobrý zákaznický servis. Klíčovým faktorem úspěchu je spojení s existující nabídkou produktů či služeb a vlastní zákaznickou bází. MOBIL OD ČEZ funguje pro zákazníky s elektřinou a plynem jako doplňkový a retenční produkt.

7) Jaký je váš názor na opravdu malé virtuální operátory se stovkami zákazníků? Mají šanci přežít? Plánujete případně v tomto směru akvizice?

U malých operátorů je velmi těžké dosáhnout ziskovosti a návratnosti vložených prostředků. Pokud toto dokážou, mohou fungovat i dlouhodobě. Akvizice aktivně neplánujeme, na druhou stranu připouštíme možnost se o případných nabídkách bavit.

8) Jaký tarif, případně služba jako taková ve vaší nabídce zvýhodňuje podle vašeho názoru právě vašeho virtuálního operátora oproti konkurenci?

Celá naše propozice je unikátní paletou balíčků volání, SMS a internetu s možností je kdykoliv měnit. Každý si tak může nastavit služby na míru. Z aktuální nabídky bych zmínil především významné až 31% snížení ceny kombinace volání a mobilního internetu.

9) Častěji k vám zákazníci přecházejí od jiného operátora nebo si u vás zřizují nové číslo?

Většina nových SIM karet je aktivována s přeneseným číslem. Bereme to jako důkaz, že to s námi zákazníci myslí vážně. Pokud si k nám číslo přenesou, je to v drtivé většině jejich hlavní číslo, nikoliv druhé, třetí.

10) Od jakého operátora k vám zákazníci nejčastěji přecházejí?

Složení příchozích zákazníků odpovídá víceméně podílům jednotlivých operátorů na trhu v ČR.

Čez nabídka

11) Jaké procento vašich klientů aktivně využívá jakýkoliv datový balíček. Respektive, jaké procento zákazníků stále nevyužívá datové služby?

Současná penetrace datových služeb je relativně nízká, avšak především díky aktuální zvýhodněné nabídce mobilního internetu roste.

12) Jaký je váš názor na flatové (neomezené) tarify? Mají i u virtuálních operátorů smysl nebo je vaše cílová skupina odlišná?

Neomezené tarify jsou výhodné pro relativně malou část zákazníků, kteří nejsou naší primární cílovou skupinou. Zákazníci u nás neplatí žádné zbytečně drahé paušály, kde jsou ukryté služby, které ani nevyužijí. Přesto jsme balíček neomezeného volání vloni zavedli, abychom byli schopni pokrýt potřeby i těch členů domácnosti, kteří si „onen neomezený klid“ chtějí dopřát a mohla k nám přejít celá rodina.

13) Proč většina virtuálních ani běžných operátorů nedokáže podle vašeho názoru nabídnout převádění volných jednotek na další období?

Dlouhodobá kumulace jednotek nedává smysl, pokud jste schopni si flexibilně přizpůsobit počet volných minut aktuální potřebě, tak jako u MOBILU OD ČEZ. Navíc jako jedni z mála operátorů čerpáme nejdříve převedené jednotky a poté až ty aktuální.

14) Jaké marketingové kampaně na potenciální i vaše současné zákazníky nejvíce zabírají? Jaká je pro vás nejúčinnější forma reklamy?

S MOBILEM OD ČEZ se od jeho vzniku soustředíme především na online komunikaci. Kromě jiného komunikujeme zákazníkům Skupiny ČEZ. Využíváme i komunikací společně např. se zemním plynem, kde zákazníky odměňujeme ještě výhodnějšími podmínkami.

15) Nabízíte zákazníkům také premium (snadno zapamatovatelná, líbivá) čísla? A jaké jsou v takovém případě ceny?

Tzv. zlatá čísla jako zpoplatněnou službu nenabízíme.

ČEZ akce

16) Jaké jsou u vás sankce za nedodržení, respektive předčasné ukončení, smlouvy?

Sankce u nás nejdou žádné. Zákazníci se s námi k ničemu neupisují, naše smlouvy jsou bez závazků. Preferujeme, aby s námi zákazníci byli z vlastního rozhodnutí, nikoliv, že ještě nemohou odejít.

17) V jaké oblasti nabízených služeb vidíte mezeru, kterou virtuální operátoři ještě vyplnit?

Tradiční operátoři dnes začínají na nějakých 350 Kč za paušál, níže nejdou. Čili pro paušály je zásadní prostor okolo této nebo pod touto hranicí. V naší propozici odkazujeme na to, že většina hovorů se odehraje v rodině, a proto ve většině případů není v tarifu zapotřebí nekonečno volných minut. U většiny našich balíčků je neomezené volání v síti automaticky. No a pak je zde LTE a rozvoj souvisejících datových služeb, což v současnosti nemá ekonomicky únosné podmínky. U předplacených služeb zaútočíte především cenou.

18) Plánujete v dohledné době nějakou novinku, o které byste chtěli zákazníky informovat, případně je na ni navnadit?

Na letní období jsme prodloužili úspěšnou nabídku kombinací balíčků volání a mobilního internetu. V letním čase zároveň dopřáváme našim zákazníkům zvýhodněnou cenu roamingového volání v rámci EU, a to ve výši 2,20 Kč za minutu (původní cena 6,30 Kč) – s námi tedy mohou od 15. 6. 2015 do 15. 9. 2015 v celé Evropské Unii volat bez obav jako doma.

Děkujeme za rozhovor!

Zdroje: cez.cz

Diskuze ke článku
Honza
Kdyby měl někdo zájem o soukromou nabídku na neomezený tarif s případnými bonusy, tak mi napište kdykoliv na můj email karasjan10@gmail.com. Nebojte se napsat.
Pesedm
ČEZ Mobil :D :D
elektřina, plyn, dříví, rohlíky, hřebíky, vysoké boty, úzké kalhoty, velké hodinky a ruce v bok.. :D
Honza
Koupil jsem si tarif od ČEZu, byl bych i spokojený. Ale chtěl jsem ho hlavně kvůli Internetu a tady nastává problém. Nemám problém že ČEZ nepodporuje LTE, ale za předpokladu že bude pokrytí 3G. Teď zjišťuji že telefon je prevážně připojený přes EDGE, protože O2 ma lepší pokrytí LTE než 3G. Tak pomalu uvažuji o novém poskytovateli :(
Honza “Nedos” Nedvěd
Honza “Nedos” Nedvěd
Konečně jeden co pochopil že LTE není zbytečná technologie :-) MobilCZ má LTE přes tmobile.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze