Máme tu druhý díl našeho seriálu po stopách virtuálních operátorů, v tom aktuálním se zaměříme na druhého největšího virtuála v České republice, kterým je Tesco Mobile. Ten sází na různé výhody za dobití, jeho strategie tak logicky přilákala spoustu zákazníků z různých věkových skupin.
Nepřehlédněte:
Tesco Mobile – profil
Ještě než se pustíme do otázek, povíme si něco málo o Tesco Mobile jako takovém:
- Spuštěn dne: 20. května 2013
- Funguje v síti: O2
- Aktuální počet zákazníků ?
- Aktuální počet prodaných SIM 300 000
Rozhovor
1) Kolik zákazníků momentálně máte?
Počet prodaných SIM karet se v současné době blíží 300 tisícům, počet aktivních zákazníků neuvádíme.
2) V případě, že máte takové informace, jaké je věkové složení vašich zákazníků?
Nejvíce zákazníků máme ve věkové skupině 35 až 45 let.
3) Nabízíte nyní ve své síti LTE? Pokud ne, z jakého důvodu? Jak hodnotíte přístup operátora k zpoplatněnému LTE. Není poplatek podle vás příliš vysoký?
V současné době nabízíme technologie HSDPA, 3G a EDGE. Technologie LTE prozatím není pro naše zákazníky dostupná, ale samozřejmě usilujeme o její zavedení.
4) Hodláte svým zákazníkům LTE přesto nabídnout? Pokud ano, kdy a v jakém rozsahu?
Technologii LTE bychom zákazníkům do budoucna rádi nabídli, zatím však nemáme konkrétní informace kdy a za jakých podmínek se tak stane.
5) Jak se nyní díváte na trh s virtuálními operátory. Nepřišlo po velkém boomu vystřízlivění? Co na trhu nyní pozorujete za trendy této oblasti?
Na trhu virtuálních operátorů je stále velké množství subjektů, situace se ale začala samovolně regulovat, protože strategie agresivní cenové politiky u některých malých virtuálů se ukázala jako dlouhodobě neudržitelná a řada z nich zanikla. Zákazníci postupně zjišťují, že je rozumnější a výhodnější využívat služby větších a zavedených virtuálních operátorů, protože jim poskytnou širší nabídku, lepší zákaznický servis a ve výsledku i výhodnější ceny.
6) Kolik virtuálních operátorů se podle vás může v Česku uživit? A co musí nabídnout, aby přežili?
Podle naší zkušenosti vyžadují zákazníci sice svobodu, kterou jim virtuální operátoři nabízejí, ale zároveň chtějí mít co největší uživatelský komfort – jistotu stabilního poskytovatele, přehlednou a výhodnou nabídku, nechtějí řešit dobíjení kreditu… Nabídnout nejnižší cenu na trhu rozhodně nestačí, je to o dlouhodobější strategii a neustálém rozvíjení nabídky. Pokud se chce operátor prosadit mezi konkurencí, musí sledovat trendy na trhu a naslouchat svým zákazníkům.
TIP: Tesco Mobile nově nabízí balíčky s telefonem či tabletem
7) Jaký je váš názor na opravdu malé virtuální operátory se stovkami zákazníků? Mají šanci přežít? Plánujete případně v tomto směru akvizice?
Záleží, jaká je jejich strategie, na koho a proč cílí. Pokud si chtějí udržet pouze specifickou skupinu uživatelů, mohou mít na trhu své místo. Za současné situace je ale nepravděpodobné, že by měli šanci získat nějaký výraznější podíl na trhu.
8) Jaký tarif, případně služba jako taková ve vaší nabídce zvýhodňuje podle vašeho názoru právě vašeho virtuálního operátora oproti konkurenci?
Unikátní je například naše služba Dynamo, která zajistí pohodlné automatické dobíjení kreditu prostřednictvím platební karty. Zákazníkům tak odpadají starosti s hlídáním výše kreditu a sháněním místa pro dobití. Pouze u nás také získají zákazníci přístup k věrnostnímu programu Tesco Clubcard a mohou provolaný kredit vyměnit za poukázky na nákup v supermarketech Tesco. Nově také v rámci nabídky 4 výhod za 1 dobití nabízíme exkluzivní možnost poslouchat on-line hudbu (Evropa 2, Frekvence 1, zpravodajské rádio Zet, Youradio a dětské rádio Pigy) bez datového balíčku.
9) Častěji k vám zákazníci přecházejí od jiného operátora nebo si u vás zřizují nové číslo?
Počet zákazníků, kteří si u nás zřizují nové číslo, převažuje.
10) Od jakého operátora k vám zákazníci nejčastěji přecházejí?
Nejčastěji k nám míří zákazníci operátora Vodafone.
11) Jaké procento vašich klientů aktivně využívá jakýkoliv datový balíček. Respektive, jaké procento zákazníků stále nevyužívá datové služby?
Aktuálně datové balíčky aktivně využívá přibližně 14 % zákazníků. Tuto oblast vnímáme jako prostor pro růst, i proto v rámci našich nových hardwarových balíčků nabízíme internet MINI na měsíc zdarma, abychom zákazníkům ukázali, že používat internet v mobilu či tabletu se vyplatí.
12) Jaký je váš názor na flatové (neomezené) tarify? Mají i u virtuálních operátorů smysl nebo je vaše cílová skupina odlišná?
Naši nabídku se snažíme sestavovat tak, aby měli uživatelé maximální svobodu a mohli si vybrat, jaké služby a v jaké míře budou využívat. Proto nabízíme předplacené karty a nechceme zákazníky tlačit do neomezených tarifů, které je zavazují k něčemu, co často ani nevyužijí. Neomezené volání a SMS ve vlastní síti mají u nás zákazníci zdarma v rámci balíčku 4 výhod za 1 dobití.
TIP: Tesco Mobile představuje novou nabídku: 4 výhody za jedno dobití
13) Proč většina virtuálních ani běžných operátorů nedokáže podle vašeho názoru nabídnout převádění volných jednotek na další období?
Telekomunikační služby poskytujeme prostřednictvím předplacených karet, otázka převodu volných jednotek na další období pro nás tedy není relevantní.
14) Jaké marketingové kampaně na potenciální i vaše současné zákazníky nejvíce zabírají? Jaká je pro vás nejúčinnější forma reklamy?
Kombinujeme různé kanály, využíváme on-line i tištěná média a hodně se soustředíme na in-store komunikaci v prodejní síti Tesco. Dlouhodobě spolupracujeme s Evropou 2, prostřednictvím které chceme oslovit především mladší zákazníky. Velký ohlas pak mají samozřejmě speciální akce, jako byla naše nabídka dvojnásobného kreditu za dobití.
15) Nabízíte zákazníkům také premium (snadno zapamatovatelná, líbivá) čísla? A jaké jsou v takovém případě ceny?
Takovou službu nenabízíme, ceny všech čísel jsou stejné.
16) V jaké oblasti nabízených služeb vidíte mezeru, kterou virtuální operátoři ještě vyplnit?
Na trhu je prostor pro malé virtuální operátory se specifickými službami. Může se jednat například o virtuály, kteří budou cílit na specifické národnostní menšiny a nabídnou jim výhodné volání do konkrétních zemí.
17) Plánujete v dohledné době nějakou novinku, o které byste chtěli zákazníky informovat, případně je na ni navnadit?
S novinkami přicházíme průběžně, aby se měli zákazníci stále na co těšit. Na konci května jsme například uvedli dva nové balíčky s chytrým duálním telefonem či tabletem Alcatel One Touch. Mimo to obsahují SIM kartu se 4 výhodami za 1 dobití, internet MINI zdarma, kredit v hodnotě 300 Kč a bezplatný přístup k online hudbě (Evropa 2, Frekvence 1, zpravodajské rádio ZET a další), to vše za bezkonkurenční cenu.
Děkujeme za rozhovor!
Zdroje: tescomobile.cz
Tech deklarovanych 200 kbps ani omylem. Jednou jsem zapomnel uplne dobit, vsechno se mi zrusilo a musel jsem data nastavovat znovu, dvojnasobny kredit mi zustal, ale rychlost po vycerpani dat se hodne, proti minulosti, zpomalila.
A ta nova nabidka, me by se tykala az od pristiho roku, me tedy moc neohromuje...
18. Co se stane s Tesco Mobile po deklarovanem odchodu prodejni site Tesco z CR?
---
Jinak teda do Tesco Mobile nejdu, nechodim vubec do Tesca, nema jejich klubkard, takze se mi nevyplatej. Jako ja v Tescu pred casem byl, ale ja ty blafy co tam prodavaj proste nedokazu snist. :-/