Velká zpověď virtuálních operátorů: BLESKmobil, první svého druhu

32

Přichystali jsme si pro vás několikadílný seriál o nejvýznamnějších tuzemských virtuálních operátorech, kterým jsme nejdříve položili stejné otázky. Ptali jsme se na počet zákazníků, přítomnost a budoucnost LTE, aktuální složení zákazníků, nejoblíbenější tarify z nabídky nebo plány do budoucna. První díl našeho seriálu startujeme s virtuálním operátorem BLESKmobil, prvním virtuálem svého druhu v Česku.

BLESKmobil

Virtuální operátoři zastřešují stále větší procento tuzemských zákazníků. Je to logické, jejich nabídka je diametrálně odlišná od té, kterou se snaží prosazovat naše „velká trojka“, respektive T-Mobile, O2 a Vodafone. Mezi těmito operátory totiž není větších rozdílů, všichni propagují neomezené tarify různého zaměření, vždy ale za téměř stejnou cenu. Konkurenční prostředí tedy může vytvořit alespoň nabídka virtuálních operátorů, i když i oni jsou fixováni na nabídku oné „velké trojky“. Tak či tak, nabízejí pestřejší nabídku různých tarifů, pro různé cílové skupiny, díky kterým se může variabilně pohybovat také cena, respektive existují zde různé cenové mezistupně.

Na naše otázky odpovídal Jan Fischer, brand manažer komerčních aktivit

Prvním virtuálním operátorem, na kterého v našem seriálu zaměříme, je BLESKmobil. Je prvním svého druhu v tuzemsku, zároveň je i největším virtuálním operátorem na našem trhu. I BLESKmobil od nás dostal naprosto totožnou osnovu dotazů, na které odpovídal. V rozhovoru jsme záměrně nechali také otázky, na které operátor odmítl odpovědět, pro lepší srovnání s dalšími operátory, kteří se odpovědět nezdráhali. Na závěr bude tedy zajímavé srovnat si, jak jsou na tom virtuálové v České republice jako celek. Jaký je největší? Jaký naopak nabízí nejširší zastoupení služeb a jaký by si naopak zasloužil restrukturalizaci své dosavadní nabídky a svého přístupu?

BLESKmobil – profil

Ještě než se pustíme do otázek, povíme si něco málo o BLESKmobilu jako takovém:

  • Spuštěn dne: 7. listopadu 2012
  • Funguje v síti: O2
  • Aktuální počet zákazníků zhruba 400 000

Rozhovor

1) Kolik zákazníků momentálně máte?

Od spuštění BLESKmobilu, prvního virtuálního mobilního operátora v České republice si službu pořídilo vice jako 400 tisíc zákazníků.

2) V případě, že máte takové informace, jaké je věkové složení vašich zákazníků?

Mezi uživatele BLESKmobilu patří všechny věkové kategorie, od dětí, kterým koupí SIM kartu rodiče, až po seniory.

3) Nabízíte nyní ve své síti LTE? Pokud ne, z jakého důvodu? Jak hodnotíte přístup operátora k zpoplatněnému LTE. Není poplatek podle vás příliš vysoký?

Zatím ne, prioritou je pro nás výhodné volání.

BLESKmobil

4) Hodláte svým zákazníkům LTE přesto nabídnout? Pokud ano, kdy a v jakém rozsahu?

Tuto otázku budeme řešit v okamžiku, kdy bude přiměřená část naší báze disponovat telefony s podporou LTE a také budou LTE sítě skutečně dostavěné.

5) Jak se nyní díváte na trh s virtuálními operátory. Nepřišlo po velkém boomu vystřízlivění? Co na trhu nyní pozorujete za trendy této oblasti?

BLESKmobil způsobil doslova revoluci v mobilním volání a jeho úspěch rozpoutal velký zájem konkurence.

6) Kolik virtuálních operátorů se podle vás může v Česku uživit? A co musí nabídnout, aby přežili?

Přežít mohou pouze operátoři, kteří nabízejí jasnou výhodou, jednoduché podmínky a perfektní servis.

7) Jaký je váš názor na opravdu malé virtuální operátory se stovkami zákazníků? Mají šanci přežít? Plánujete případně v tomto směru akvizice?

To můžeme těžko komentovat, záleží na tom, jak mají nastavené podmínky.

8) Jaký tarif, případně služba jako taková ve vaší nabídce zvýhodňuje podle vašeho názoru právě vašeho virtuálního operátora oproti konkurenci?

Je to transparentní cena za volání, jednoduché podmínky a svoboda bez smluvních závazků. S BLESKmobilem mohou uživatelé volat již od koruny za minutu. Společně s deníky Blesk a Aha! pravidelně připravujeme akční nabídky pro nové i stávající zákazníky, mezi které patří bonusový kredit nebo výhodné nabídky na volání.

9) Častěji k vám zákazníci přecházejí od jiného operátora nebo si u vás zřizují nové číslo?

U BLESKmobil stále převažuje nákup SIM karty s BLESKmobil číslem. Od září 2013, kdy se sjednotil a zrychlil přenos čísel mezi operátory, se množství přenesených čísel od jiných operátorů zvýšilo a tvoří část významnou našich nových zákazníků.

10) Od jakého operátora k vám zákazníci nejčastěji přecházejí?

Operátor na otázku odmítl odpovědět.

BLESKmobil

11) Jaké procento vašich klientů aktivně využívá jakýkoliv datový balíček. Respektive, jaké procento zákazníků stále nevyužívá datové služby?

Operátor na otázku odmítl odpovědět.

12) Jaký je váš názor na flatové (neomezené) tarify? Mají i u virtuálních operátorů smysl nebo je vaše cílová skupina odlišná?

Cílová skupina BLESKmobil je zvyklá na předplacenou kartu, kterou si dle potřeby dobíjí kreditem.

13) Proč většina virtuálních ani běžných operátorů nedokáže podle vašeho názoru nabídnout převádění volných jednotek na další období?

Operátor na otázku odmítl odpovědět.

14) Jaké marketingové kampaně na potenciální i vaše současné zákazníky nejvíce zabírají? Jaká je pro vás nejúčinnější forma reklamy?

Nejúčinnější formou reklamy je dobrá nabídka a férové podmínky. K marketingovým účelům využíváme primárně média vydavatelství Czech News Center.

15) Nabízíte zákazníkům také premium (snadno zapamatovatelná, líbivá) čísla? A jaké jsou v takovém případě ceny?

BLESKmobil tzv. zlatá čísla neprodává.

BleskMobil

16) Jaké jsou u vás sankce za nedodržení, respektive předčasné ukončení, smlouvy? (otázka, týkající se pouze virtuálních operátorů s nabídkou tarifů)

Operátor na otázku odmítl odpovědět.

17) V jaké oblasti nabízených služeb vidíte mezeru, kterou virtuální operátoři ještě vyplnit?

Operátor na otázku odmítl odpovědět.

18) Plánujete v dohledné době nějakou novinku, o které byste chtěli zákazníky informovat, případně je na ni navnadit?

Operátor na otázku odmítl odpovědět.

Děkujeme za rozhovor!

Zdroje: bleskmobil.blesk.cz

Diskuze ke článku
Redmarx
Na tento clanek odmitam v diskuzi odpovedet. :-D
Karel1
Já na tento článek zase odpovím, je to pouze můj názor a může se od jiných lišit : Z mého pohledu byl BLESKmobil ve svých začátcích bomba. Bohužel, doba se mění a BLESKmobil usnul na vavřínech. Dnes jsou lepší předplacené nabídky, budu jmenovat : 1)3ton.eu, 2)SAZKAmobil, 3)Oskarta, 4)TESCOmobile-pouze dobíhající stare SIM 100%kredit do konce roku.
JM
Otázky vcelku pěkné, ale ty odpovědi - standardní (prázdné) PR řečičky.
šaman
otazka č.3; a nasledna odpoved.Ona to ani nebyla plnohodnotna odpoved spíše to byla naucena fráze.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze