Při nákupu nového zařízení jsme si zvykli, že jsou nám nabízeny nejrůznější doplňkové služby, jako například záruka proti rozbití, záruka proti krádeži, možnost prodlouženého termínu vrácení nepoužívaného zboží apod. V případě mobilních telefonů, které má většina z nás v ruce v podstatě neustále, pak mnozí uživatelé sáhnou například po pojištění proti náhodnému rozbití. Pokud si však kupujete smartphone (a jednat se nemusí pouze o smartphone, ale také o tablet či chytré hodinky), můžete si rovnou od výrobce přikoupit službu Samsung Care+, která funguje jako pojištění s možností zařízení pojistit běžným způsobem, případně jej také pojistit proti krádeži. Níže si zkusíme na příkladu vypočítat, za jakých podmínek se tato služba vyplatí, i když se řadíte spíše k „odpůrcům“ pojištění elektroniky.
Začněme příkladem aktuálního vlajkového modelu, tj. Galaxy S25 Ultra, který jsme v recenzi pochválili za špičkový výkon, parádní displej, povedený design i schopnou fotovýbavu. Právě obrazovku pak chrání již druhá generace Corning Gorilla Armor, jejíž hlavní předností je fakt, že eliminuje světelné odlesky. Nasazením externího ochranného skla o tuto skvělou vlastnost alespoň částečně přijdete, a tudíž je docela nasnadě, že se najde množství uživatelů, kteří si budou chtít užívat displej v jeho plné kráse. Když se však displej rozbije, logicky čeká na majitele poměrně vysoká cena opravy, resp. výměny za nový, i když ji Samsung mezigeneračně zhruba o tisíc korun zlevnil. Počítáme-li tak s výrobcem stanovenou maximální cenou opravy displeje i rámečků, tj. 9 299 Kč (tedy nejhorší, resp. nejdražší možný scénář opravy displeje), v jakém případě se vyplatí pojištění v rámci Samsung Care+?
Kolik lze ušetřit s Galaxy Care+?
Vycházejme z předpokladu, že si majitel Galaxy S25 Ultra do 60 dnů od nákupu aktivuje Samsung Care+ a využije cenově nejvýhodnější variantu, tj. zaplatí 3 149 Kč na dva roky předem. Dle oblíbené formulky prodejců pak vychází denní pojištění na méně než 5 Kč, což je skutečně zanedbatelná částka vzhledem k tomu, že pořizovací cena telefonu činí několik desítek tisíc Kč.
Při teoretickém příkladu, kdy by byl uživatel skutečně „nešika“ a v průběhu dvou let se mu podařilo displej nechtěně rozbít hned 4krát (během 2 let lze uplatnit maximálně 4 pojistné nároky), vyšly by ho tyto opravy celkem na zhruba 10 tisíc Kč. Konkrétně by se jednalo o částku 3 149 Kč za pojištění jako takové + 1 799 Kč jako spoluúčast za každou událost, tj. celkem 10 345 Kč. Oproti jednorázové opravě displeje tak činí rozdíl zanedbatelných 1 046 Kč, nehledě na to, že by s opravou displeje vždy získal také novou baterii, čímž by víceméně eliminoval degradaci, která by během dvou let mohla nastat.
Je Samsung Galaxy S25 Ultra vybroušený diamant nebo zbytečný telefon? (RECENZE)
V případě pořízení Galaxy Z Fold6 pak oprava displeje vyjde maximálně na 17 999 Kč. Dvouleté předplatné zmíněného pojištění vychází na 5 199 Kč (tj. zhruba 7 Kč za den) a spoluúčast činí 3 899 Kč. V případě uplatnění tří oprav/výměn displeje by majitel zaplatil stále přibližně o tisíc Kč méně (tedy přibližně 17 tisíc Kč) ve srovnání s jednorázovou opravou obrazovky. Samozřejmě také platí, že by se s výměnou obrazovky dočkal také výměny baterie, resp. baterií.
Vyplatí se? V některých případech určitě
Záměrně jsme vybrali dva příklady, u nichž existuje vyšší šance, že k poškození displeje během dvou let dojde. V prvním případě vycházíme z předpokladu, že si budou chtít majitelé užít parádní displej Galaxy S25 Ultra v jeho plné kráse (jeho schopnost odrážet odlesky), v druhém případě zkrátka z toho, že je ohebná obrazovka přeci jen stále náchylnější než displeje klasické, ačkoliv se samozřejmě pokazit nemusí.
Oproti mnoha předraženým a snad až zbytečným pojištěním na trhu tak má podle nás Samsung Care+ smysl, minimálně ve zmíněných případech, neboť mohou majitelé ušetřit v případě potřeby vyšší částky a navíc vše vyřeší sám výrobce telefonu, resp. jeho autorizovaná servisní střediska, tudíž je jistota, že v případě oprávněné pojistné události se nebudou muset zákazníci s nikým dohadovat apod.