HTC Vive – CES 2017
Dostávám do ruky obouruční laserovou zbraň a batoh. Následně přichází krátká instruktáž o tom, jak využít granáty a zpomalení času ve svůj prospěch. Prý musím bránit základnu proti mimozemšťanům za každou cenu. Ocitám se se uprostřed hangáru, světla problikávají a ze všech stran se ozývají zlověstné hlasy. V tom se vynořují. Jeden, druhý, třetí. Držím spoušť, snažím se je zasáhnout. Otáčím se, kryji se za bednami, snažím se chránit před jejich střelbou, ale batoh neustále vibruje od zásahů. Přecházím na menší, rychlejší dávky. To je mnohem účinnější. První tři jsou zničeni, vynořuje se jich ale stále víc, pálí po mě. V tu chvíli si vzpomenu na školení, prostřednictvím tlačítek na konci zbraně pálím do davu robotů granát, stiskem tlačítka zpomaluji čas, granát v letu trefuji a zničím pětrobotů najednou. Super, to by šlo.
Tak začalo moje dobrodružství při zkoušení nových vylepšení HTC Vive. To je bez debat v současnosti nejlepší virtuální realita. Kvalitní zobrazení doplňuje spolehlivé sledování pohybu hráče v prostoru a zejména dvojice výborných bezdrátových ovladačů, díky kterým je možné ve hře i v aplikacích interagovat s předměty, lidmi i okolím mnoha způsoby. HTC ale nespí a svou virtuální realitu po roce poprvé vylepšuje. Jak jsme vás již informovali v preview, novinkou je pohodlné upínání na zadní straně, které lze utáhnout prostým otočením kolečka. V praxi to je velmi pohodlné a jednodušší než u dřívějšího modelu.
Co mi naopak příliš nevyhovovalo, jsou nová integrovaná sluchátka. Ta si můžete po nasazení brýlí jednoduše přiklopit na uši. Mně však neseděla zcela těsně a vzhledem k jejich typu (jedná se o standardní on-ear sluchátka) vás od okolí nijak dobře neodizolují. Pro maximální zážitek tak bude stále lepší použít kvalitní over-ear sluchátka. Vylepšení se nedotklo zobrazovací technologie a rozlišení displeje, přičemž i další aspekty zůstaly stejné.
Velkou novinkou je však už zmiňovaný Vive Tracker, který posouvá hraní ve virtuální realitě na vyšší úroveň. A nejen hraní. Dříve jste v rukou mohli držet pouze herní ovladače, které se ve virtuálním světě změnily na cokoliv bylo potřeba. Zbraně, pálku, raketu, malířský štětec a podobně. To se ale nyní mění. Tracker lze přichytit na jakýkoliv objekt, který se pak zároveň může nacházet i ve virtuální realitě. Uživatel tak bude moci například hrát virtuální tenis s vlastní reálnou raketou. A využití ve střílecích hrách se přímo vybízí. Tracker umístit na zbraň a zážitek je úplně někde jinde.
Střílečku se speciální zbraní a přichyceným trackerem jsem vyzkoušel. Vesmírná obouruční puška na střílení robotických mimozemšťanů byla překvapivě těžká, což jí dodávalo na realističnosti. V přední části měla čtyři speciální joysticky pro změnu režimů, nábojů nebo zpomalení času. A musím říci, že střílení ve virtuální realitě když jsem držel stejnou zbraň, která se ve hře zobrazovala, opravdu posunulo zážitek z hraní výše.
Na veletrhu CES bylo prezentováno 8 integrací Vive Trackeru – například obouruční zbraň, rukavice nebo požárnická hadice se skutečnou proudnicí. Uživatelé tak budou mít možnost vybrat si k Vive Trackeru vždy to nejvhodnější příslušenství, které využije Vive Tracker nejen ke sledování polohy, ale také k přenosu povelů ze spouště, tlačítek a jiných ovládacích mechanismů integrovaných v daném zařízení. Alternativou může být i využití běžných objektů.
Druhé jednoduché demo zahrnovalo tracker připnutý na vesmírný fotoaparát. Byl jsem vyslán na cizí planetu a měl jsem za úkol vyfotit vzácné mimozemšťany. Nejpovedenější fotku si poté můžete reálně i vytisknout. V další kóji bylo možno si vyzkoušet odpal skutečnou baseballovou pálkou. Možnosti jsou skutečně neomezené.
Jedna věc je tedy jistá. Po posledních updatech je HTC Vive ještě lepší a konkurence má nyní ještě těžší pozici, pokud ho chce dohnat. Facebooku, teď je s Oculusem řada na tobě.