Pro mnoho výrobců mobilních telefonů byla „oprava“ dříve sprosté slovo. Vývoj šel kupředu taky rychle, že měnit displej nebo baterii na pár měsíců starém telefonu už nemělo moc smysl. Kombinace drahé práce odborníka a vysoké ceny náhradních dílů často způsobila, že bylo jednodušší a výhodnější pořídit si nový model. To se ale pomalu začíná měnit.
Firmy tak svoje přístroje nejen servisují, ale snaží se tuto činnost zpřístupnit i ostatním. Příkladem je Apple, který otevřel svoji striktní servisní politiku takovým způsobem, že některé opravy lze zvládnout i doma svépomocí, pokud máte dostatečné znalosti a zručnost. Těžko říct, jestli se Samsung inspiroval u svého největšího konkurenta, nebo jde o součást širšího trendu daného enviromentální odpovědností. Nabídka Samsungu pro Severní Ameriku se však Applu hodně podobá.
Samsung svůj „Self-Repair Program“ zatím kromě územního omezení vztahuje na telefony z řad Galaxy S20 a S21 a také na tablet Samsung Galaxy Tab S7+. Jejich majitelé získají přístup k originálním dílům, nástrojům pro opravy a intuitivním, názorným průvodcům opravami krok za krokem. Samsung na tomto programu spolupracuje s přední online komunitou pro opravy iFixit. O zjištění iFixitu zde píšeme poměrně často. Obvykle důkladně rozebírají telefony a výsledkem zkoumání je známka, která určuje, jak moc je dané zařízení opravitelné. Pokud je známka nízká, což je bohužel u mnoha drahých telefonů pravidlem, není oprava mnohdy vůbec možná anebo je nerentabilní. Doufejme, že tento trend se pomalu začne obracet k lepšímu.