Vnímání ohebných telefonů běžnými spotřebiteli je důležitou informací nejen pro současné výrobce „skládaček“, ale také může nabídnout cenné informace pro značky, které se prozatím do tohoto segmentu nepustily. Známá analytická společnost Counterpoint Research zveřejnila výsledky vnímaní ohebných telefonů americkými uživateli, kteří se ve velké míře shodli na tom, že jejich příští mobil bude ohebný a zároveň vyjádřili silné preference značce Apple.
According to our recent survey, 28% of smartphone users are highly likely to prefer a foldable smartphone as their next purchase.
— Counterpoint (@CounterPointTR) April 4, 2023
Will #foldables become the dominant form factor anytime soon in the US? Find out here: https://t.co/wJkm0zIu2H@Apple #smartphones #technology pic.twitter.com/RUb2UOsV8Q
V řeči čísel pak stojí za zmínku, že 28 % dotazovaných si velmi pravděpodobně pořídí ohebný telefon v rámci příštího nákupu nového smartphonu. V oblasti ohebných mobilů je pak nejvíce preferovanou značkou Samsung (hlasovalo pro něj 46 % respondentů), na druhém místě Apple (39 %) a na třetím Motorola se 6 %. Navzdory tomu, že Apple doposud žádné ohebné zařízení ve svém portfoliu nemá, se tak již nyní může radovat z velkého zájmu o jeho verzi „foldables“.
Samsung na druhou stranu může těšit, že majitelé telefonů této značky mu hodlají zůstat i nadále věrní, přijde-li na nákup skládačky. Alespoň to tak uvedlo 92 % respondentů. Velmi zajímavé rovněž je, že zatímco ohebné telefony typu véčko preferuje více než polovina mužských respondentů, v případě žen je preference pro ohebné véčko pouze u 47 % z nich. Ty by paradoxně naopak preferovaly ve 40 % případů ohebný telefon typu tablet, zatímco mužští respondenti pouze ve 30 %.