Případné opravy telefonů značky Apple bylo vhodnější svěřit autorizovanému servisu, a přistoupit tak na jeho podmínky včetně cenových. Apple se v minulosti všemožně snažil, aby lidé toto jeho doporučení neobcházeli a známé jsou tak případy, kdy neoriginální výměna baterie znepřístupnila některé funkce, stejný problém mohl nastat i při výměně displeje. Filozofie firmy se však pomalu otáčí. Už loni začal Apple dodávat díly i neautorizovaným servisům a nyní jde ještě dál. Na svém webu ohlašuje službu Self Service Repair, ve které v podstatě vybízí lidi, aby se některé závady pokusili odstranit sami.
Služba Self Service Repair, která bude nejprve dostupná pro iPhone 12 a iPhone 13 a brzy ji budou následovat počítače Mac s čipy M1, bude začátkem příštího roku k dispozici v USA a v průběhu roku 2022 se rozšíří do dalších zemí. Zákazníci se připojí k více než 5 000 autorizovaným poskytovatelům servisu Apple (AASP) a 2 800 nezávislým poskytovatelům oprav, kteří mají přístup k těmto dílům, nástrojům a návodům.
Aby zákazník mohl bezpečně provést opravu, je důležité, aby si nejprve prostudoval příručku pro opravy. Poté si objedná originální díly a nástroje Apple prostřednictvím internetového obchodu Apple Self Service Repair Online Store. Po opravě zákazníci, kteří vrátí použitý díl k recyklaci, obdrží kredit na další nákup. Nový obchod bude nabízet více než 200 jednotlivých dílů a nástrojů, které zákazníkům umožní dokončit nejběžnější opravy iPhonů 12 a 13.
Samoobslužná opravna je určena pro individuální techniky se znalostmi a zkušenostmi s opravou elektronických zařízení. Pro naprostou většinu zákazníků je však stále nejbezpečnějším a nejspolehlivějším způsobem opravy návštěva profesionálního servisu s certifikovanými techniky, kteří používají originální díly Apple.