Za Coolpad nám nabídl rozhovor Jason Cao, který má ve společnosti na starost plánování strategie, operační management a propagaci značky. V Coolpadu vytvořil vlastní systém správy, a to kvůli jedinečnému pohledu na mobilní technologie. Za léta praxe dostal také přezdívku „mistr dat“. Dost ale o něm. Pojďme k samotným otázkám. Nejvíce nás zajímalo, jaký má Coolpad cíl do roku 2016, co hodlá produkovat, zda se vrhne i do tabletů či wearables, jaké bude vyrábět zařízení (zda zůstane u low-endů nebo se posune výše) a ptali jsme se také na budoucnost a vizi značky.
Rozhovor bohužel neprobíhal klasickou formou. Jason Cao měl překladatele z angličtiny do čínštiny a kvůli tomu vám nepřineseme klasický přepis rozhovoru, ale shrneme vám výše zmíněné odpovědi do pár odstavců.
Jason Cao přiznal, že pro rok 2016 je pro něj a Coolpad klíčové razantněji vstoupit na evropský trh a vybudovat si jméno i na něm. Zároveň padla zmínka i na portfolio, které by v Evropě mělo činit hned sedm telefonů. I v České republice bychom se tak měli dočkat významného navýšení dostupných modelů.
TIP: Coolpad Torino S: černý kůň veletrhu MWC (první dojmy + video)
Zákazníci Coolpadu jsou především mladí lidé a zákazníci, kteří vyžadují co nejvíce za co nejméně peněz. Dle průzkumu Coolpadu tvoří telefony s cenou do 300 dolarů 90 procent trhu. Cílem Coolpadu není a v blízké budoucnosti ani nebude produkovat high-endové telefony. I přesto nám bylo naznačeno, že Coolpad plánuje vstoupit i do střední až střední vyšší třídy a představí lépe vybavenou vlajkovou loď, a to zřejmě ještě v první polovině roku 2016.
V roce 2016 se od Coolpadu nedočkáme ani žádného tabletu či wearbles. Na otázku, zda můžeme očekávat jiné zařízení později, například v roce 2017, jsme již nedostali tak jednoznačnou odpověď. U tabletu byly veškeré plány popřeny, ale u wearables Jason Cao naznačil, že by Coolpad něco mohl přichystat. Na závěr nám bylo potvrzeno, že se v Coolpadu budou dít velké věci. Expanze do Evropy a revoluční funkce v ovládání. Více se prý dozvíme v květnu.
O Prestigiu neni na webech zabyvajicimi se mobilama skoro vubec slyset a je trochu otazka, zda to je nebo neni dobre. Ty telefony sly totiz velmi dobre na odbyt a prodalo se jich hafo, ale preci jen uz se to pomalu zacina uklidnovat, protoze pomer co nejlepsi hardware za co nejnizsi cenu se proste nekde projevit musel a take se projevil. Vyrobce se vymlouva na nesmysly typu natecene kapaliny a odmita v podstate reklamace, takze lide podruhe uz Prestigio samozrejme nechteji a vraci se k tradicnim znackam, kde je situace preci jen lepsi.