Reklama míří na zamykací obrazovky Androidů. Je to dobrý nápad?

5
Reklama míří na zamykací obrazovky Androidů. Je to dobrý nápad?
Fotografie: Glance
  • Společnost Glance se pokusí vylepšit zamykací obrazovky Androidů
  • Prozatím v USA a u vybraných operátorů
  • Vedle obsahu budou součástí i reklamní sdělení

Pojem zamykací obrazovka (lockscreen) se objevil společně s příchodem chytrých telefonů s dotykovým displejem. Jejím hlavním cílem bylo zabránit nechtěné aktivaci telefonu, například v kapse. Jednoduchý pohyb pro odemknutí mohl být nahrazen například gestem nebo zadáním PINu, aby se k datům v telefonu nedostal nikdo nepovolaný. A jako bonus se zobrazují důležité informace, zejména pak čas a zmeškané notifikace.

Poslední dobou to vypadalo, že důležitost tohoto softwarového prvku výbavy klesá. Pro odemykání slouží už většinou čtečky otisků prstů nebo rozpoznání obličeje, rychlý přehled zase u spousty telefonů poskytuje funkce Always-On. V poslední době však zamykací obrazovku potkala nečekaná renesance zájmu. Jako první přišel Apple, který v iOS 16 zásadním způsobem rozšířil její možnosti. A nyní se chystá i velká změna na Androidu, i když ne způsobem, jakým bychom si přáli.

Glance
Oficiální prezentace reklamu výslovně nepřiznává, slibuje jen zajímavý obsah a služby.

Konkrétně jde o plány společnosti Glance, která podle informací techcrunch.com plánuje spustit svou službu pro vybrané telefony s Androidem u operátorů v USA. Oficiálně se jedná o „mediální a zpravodajský obsah a příležitostné hry na zamykací obrazovce telefonů s Androidem“. Nikdo však nepochybuje o tom, že hlavním cílem, proč se snažit na dálku vylepšovat vzhled něčí zamykací obrazovky, je možnost dostat sem reklamu. Podle analýzy společnosti se uživatel na toto místo zaměří až 70× za den, což je spousta prostoru k potencionálnímu oslovení inzerenty.

Glance
Glance se dokáže dostat do širokého spektra telefonů s Androidem.

I proto tři roky stará společnost překonala hodnotu 2 miliard dolarů a v poslední době do ní investovali takoví velikáni jako Google nebo indický operátor Jio Platforms s 420 miliony zákazníků.

Spousta otázek

Současné informace, stejně jako prezentace společnosti, příliš nezmiňují detaily, na kterých bude záležet nejvíc. Bude mít zákazník možnost danou službu odmítnout? Nebo bude napevno součástí telefonu, výměnou za jeho nižší cenu nebo slevu na tarif? Podobný přístup není neobvyklý, kupříkladu Amazon už delší dobu na vybraných trzích prodává své čtečky elektronických knih „vylepšené“ reklamou, avšak výměnou za slevu. U telefonů je tento princip hojně rozšířený, zejména pak v Asii. U amerických a evropských zákazníků je však práh ochoty snášet další reklamní sdělení nastaven jinde, a proto bude zajímavé pozorovat, jak se celý záměr vyvine.

Související články
Diskuze ke článku
Pc Wifi
Pc Wifi
Naposledy upraveno: 16. 7. 21:19
tak tohle prvenstvi at si jů es ej fakt nechaji... prvni a posledni kontinent, kde se nekdo o neco takove pokusil... zm*dství nejvetsiho kalibru. uz nevi jak by kazdy cent vytahli z firem za reklamu kdovi kde...
TANGO GAMER
TANGO GAMER
Vůbec to není dobrý nápad a ještě se ptejte když moc dobře víte že tohle nesnášíme !!! Tohle si nenechám líbit a přijdu na způsob jak to 💩 obejít !!!
Josef Kubeš
Josef Kubeš
Absolutně nemám zájem. U Folda určitě za ty peníze, ale myslím, že pro to není důvod ani u levnějších přístrojů.
Karel Endler
Karel Endler
Statické reklamy ve čtečkách Kindle se zobrazují také jen ve chvíli, kdy čtečku uspíte - takže při používání neruší. To je umožněno displejem z elektronického papíru - trvalé zobrazování nežere baterku.
Zamykací obrazovka mobilu je ale něco víc, než jen uspání systému, má nějaké funkce, a navíc LCD i AMOLED displeje baterku při zobrazování žerou.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze