Z nově představených služeb Apple na sebe bezesporu strhla největší pozornost internetová VOD platforma s vlastním obsahem. Od té doby si všichni kladou otázky, jak to zamíchá s rozdanými kartami v tomto sektoru. Kromě Netflixu totiž svůj obsah produkují i další: Amazon, Hulu nebo standardní televize jako HBO a další. Každý si nyní klade otázku, jak se změní poměr sil a jestli, případně kdy, se může Apple dostat na vrchlo. Server variety.com oslovil několik analytiků, kteří přinesli své názory na budoucí vývin situace.
Někteří, například Laura Martin z Needham & Co., očekávají velké zemětřesení. Je to jednak kvůli částce dvou miliard dolarů, které má Apple připravené pro vlastní tvorbu. Daleko větší výhoda má být ale jeho uživatelská základna. Zatímco Netflix musí investovat jak do obsahu, tak do získávání uživatelů, Apple bude mít k dispozici 900 miliónů potenciálních klientů už při první vlně spouštění. Takže i kdyby Apple přesvědčil jen 10 % z nich k hypotetickému předplatnému 10 dolarů, pak by jeho příjmy hravě vyrovnaly investice Netflixu do vlastního obsahu. Netflix si navíc tyto peníze musí půjčovat, takže může v „souboji miliard“ velice snadno vykrvácet.
Netflix může v „souboji miliard“ velice snadno vykrvácet.
Jíní analytici jsou o poznání zdrženlivější. Justin Patterson ze společnosti Raymond James nepředpokládá, že by se úsilí Applu nějak zásadně projevilo na výsledcích ostatních streamovacích gigantů. Jeho základním předpokladem je tvrzení, že Apple nenabízí nic revolučního, co bychom už jinde neviděli v mnoha jiných variantách. Letos navíc spustí samostatnou službu i Disney (po vypršení svých závazků k Netflixu), což přispěje k odvedení pozornosti od nabídky Applu.
Průzkum firmy Deloitte ukázal další možné nebezpečí pro každého nového příchozího do tohoto přeplněného vlaku. Průměrný americký zákazník je zaregistrován u třech streamovacích služeb, za které platí. Neustále však narůstá jeho nespokojenost s tím, že v žádné nenajde všechen svůj oblíbený obsah, a tak musí neustále vybírat, které z nich dá přednost. Přetáhnout diváky seriálů, které mnohdy trvají dlouhé roky, bude navíc tuhý oříšek. I proto si zřejmě Apple začíná budovat svou pozici tak dlouho před samotným spuštěním služby.
Ani samotní akcionáři neočekávají nějaké náhlé změny. Po ohlášení novinek Applu se jeho akcie i akcie Netflixu nehýbaly více jak o dva procentní body. Pravděpodobně se tak nedočkáme žádných náhlých překvapení a Apple bude při cestě na vrchol potřebovat mnoho času a tvrdé práce.