Nevypínejte ručně iOS aplikace. Škodíte výkonu i baterii

Nevypínejte ručně iOS aplikace. Škodíte výkonu i baterii
25
  • Apple akademie tentokrát není o tom, co jak dělat, ale o tom, co nedělat
  • Uživatelé si často myslí, že „zabíjením“ aplikací šetří baterii a zrychlují iPhone
  • Opak je pravdou, iOS umí s RAM nejlépe pracovat sám

Jeden z nejčastějších omylů uživatelů iOS spočívá v jejich přesvědčení, že budou-li manuálně „odstřelovat“ iOS aplikace, uleví tím telefonu, zrychlí jeho chod a prodlouží výdrž baterie. Pravda je ale přesně opačná. Zavíráte-li aplikace jinak než tlačítkem Home, plýtváte energií a zbytečně zhoršujete zážitek z používání systému.

iOS je totiž navržený tak, aby fungoval co nejlépe a nejefektivněji bez nutnosti zásahu uživatele. Apple se vždy snažil, aby byl systém jednoduchý na obsluhu a co nejvíce intuitivní. V tomto duchu přitom funguje i multitasking, tedy operování systému s více aplikacemi. Jakmile aplikaci zavřete stiskem domovského tlačítka, jsou efektivně „zmrazeny“ a na pozadí dále aktivně neběží. Pokud ale takto zmraženou aplikaci znovu zapnete, dá systému mnohem méně práce ji opět nastartovat, takže ji otevře mnohem rychleji a s mnohem menší spotřebou energie.

Pokud aplikace zavíráte „natvrdo“ dvojím stiskem tlačítka Home a následným švihnutím prstu, skutečně tak efektivitě systému škodíte. Tato možnost zavírání aplikací je v systému proto, aby bylo možné jednoduše restartovat aplikaci, která přestala pracovat a nereaguje. V jakékoli jiném případě si umí systém iPhonů a iPadů operační paměť sám efektivně uvolnit tam, kde je nejméně potřeba.

Tato informace není nikterak nová a již o ní vyšlo mnoho článků. Je navíc několikrát potvrzena z úst nejvyšších představitelů Applu včetně Steva Jobse či šéfa softwaru Applu Craiga Federighiho. Pěkný souhrn k problematice ostatně sepsal i známý bloger John Gruber, který se na Apple a jeho produkty dlouhodobě zaměřuje. V jeho článku jsou dosavadní vyjádření k problematice hezky uspořádána.

Práce s běžícími aplikacemi a správa paměti RAM je něco, v čem zařízení Applu opravdu vynikají. Dobrým důkazem jsou například četná rychlostní srovnání na YouTube, kdy iPhone vždy stojí proti některé z vlajkových lodí konkurenčních výrobců a telefony soutěží v rychlosti spouštění několika náročných aplikací za sebou. První kolo závodu se odehrává ihned po zapnutí telefonů a iPhone v něm obvykle vítězí o pár vteřin. Obrovský rozdíl oproti konkurenci je ale vidět v kole druhém, kdy iOS již jen „rozmrazuje“ pozastavené aplikace, kdežto u konkurentů mezitím Android aplikace „odstřelil“, aby uvolnil RAM. Názornou ukázkou může být například níže přiložené video porovnávající iPhone 7 Plus a Samsung Galaxy S8.

Podobná videa u uživatelů ještě posilují pocit, že aplikace na iPhonu zůstávají aktivně běžet i na pozadí a vybíjejí telefon, protože jinak by přeci tak rychle naběhnout nemohly. Jenže tomu tak není. iOS s RAM zkrátka umí pracovat a Apple si zde dal hodně práce s tím, aby vše vypiloval. To je také důvod, proč mohou iPhony dosahovat lepších výsledků i s mnohem nižší RAM. Vždyť ještě iPhone 6 měl pouze 1 GB RAM a aktuální modely mají 2 až 3 GB, což je v porovnání s Android konkurencí zlomek.

Pokud tedy aplikace vypnete násilím, o tuto velkou konkurenční výhodu iOS přicházíte, chod systému zpomalujete a zbytečně spotřebováváte energii.

Zdroje: daringfireball.net

Diskuze ke článku
Tom Sedli
Tom Sedli
Ten multitasking u iOS je bezkonkurenční. Jedna z opravdu znatelných výhod oproti Androidu. Každopádně ty aplikace jsem taky "odstřeloval" - to jsou ty zvyky z Androidu, kde se mobil po pár spuštěných aplikacích snadno zaseká :D
Tomáš
A jak je to u androidu? Škodí vypínání aplikací výkonu a baterii?
Joe
Zní to zajímavě,ale zkuste na pozadí nechat běžet v takto "zmraženém" stavu př. Pokemon GO + Nějakou GPS(př.Here We Go).Na baterce se to projeví velmi znatelně.
dev
U androidu je to stejné, jde o zvyk, ale ani u jednoho systému neřeším co je spuštěno. Tohle už je ale starý známý fakt. Proto zaplněná ram není nijak na škodu a snaha ji mít za každou cenu práznou a vše ukončovat vede k opačnému efektu. Tak jsou ty systémy navrženy. Nakonec je to pro uživatele jednoduší.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze