Mobilní data navíc budou moct získat všichni rezidentní zákazníci O2 mladší 27 let, kteří využívají tarify Kůl 2 GB, FREE CZ nebo FREE Evropa. Do programu se však může přihlásit kdokoli ve věku do 27 let i v případě, že nyní nevyužívá služby O2. V rámci registrace dostane 20 GB mobilních dat, která mu zůstanou uložena 6 měsíců a může je začít využívat po přechodu na jeden z vybraných tarifů O2.
TIP! O2 má problém s Předpladenkou, aktivuje ji automaticky
Možností, jak získat data, nabídne Datomat několik. Jedna z nich je geolokační aplikace Datomat, v rámci které O2 rozmístí téměř deset tisíc datových bran s více než deseti miliony megabytů mobilních dat po celé České republice. Datové brány budou například na hradech a zámcích, na rozhlednách, v muzeích, v knihovnách, parcích a na řadě dalších turistických míst. Všechny datové brány najdou zákazníci v mobilní aplikaci Datomat, která je dostupná pro Android. Verze pro iOS by měla být dostupná ještě během dnešního dne.
Další možností pro získání dat bude například přihlášení projektu do neziskového programu na podporu komunity v rámci programu SmartUp od Nadace O2, různé sportovní aktivity jako například účast na maratonu v rámci Run Czech nebo hraní vybraných online her. Cesty, jak získat data navíc, budou v Datomatu průběžně přibývat. „Potenciál vidíme i ve spolupráci s dobročinnými organizacemi, které mohou rozdávat data jako odměnu mladým lidem, kteří se společně s nimi rozhodnou pomáhat. Na tyto aktivity se chceme v dalších měsících zaměřit,“ dodává Dorota Kajfoszová, manažerka pro online marketing v O2.
Nasbíraná data se budou zákazníkům střádat v Datomatu a jejich platnost bude šest měsíců. Z nastřádaných dat si mladí mohou každý měsíc ke svému tarifu přidat až 5 GB. V praxi to znamená, že pokud zákazník během října v rámci svých aktivit nasbírá 18 GB mobilních dat, může například využít 5 GB v prosinci, 3 GB v lednu, 5 GB v únoru a 5 GB v březnu.
Stáhnout Datomat
Zdroj: Tisková zpráva O2
Ale jelikož v ČR základní hlasové a datové služby nejsou 100% spolehlivé a jsou za naprosto nehorázné ceny a podmínky, jedná se tak o další marektingovou / obchodní blbost z dílny O2, která zakrývá jádro problému s mobilními operátory v ČR.