Původně to vypadalo jen jako taková malá narážka ze strany Googlu. Ten už loni začal otevřeně kritizovat Apple, že ve svých zařízeních brání nasazení standardu RCS pro posílání krátkých zpráv. Hlavním důvodem nejsou podle Googlu technologické překážky, ale snaha udržet uživatele na své platformě. Zvláště ti mladší totiž špatně nesou představu, že by po změně platformy měli „špatnou barvu bubliny“.
Mohlo by se zdát, že to byla izolovaná událost, kterou jen tu a tam připomene uštěpačná poznámka při prezentacích nových produktů Googlu. V této společnosti však svoje tažení za prosazení nového formátu pro výměnu textových a multimediálních zpráv myslí vážně, což ukazuje i následující spot, který doprovází i vysvětlující kampaň na android.com.
Video působí jako parodická reklama na produkty Applu. Nový imaginární výrobek vypadá jako pager, zařízení používané v osmdesátých a devadesátých letech k přenosu krátkých textů. Přesně tak zastarale působí, když Apple trvá na používání SMS mimo svou platformu. To je příčinou mnoha problémů: chybí zabezpečení, nejsou podporována pokročilá multimédia a samozřejmě je zde už zmiňovaná a nechvalně proslulá „modrá a zelená bublina“.
Operátoři a výrobci telefonů, jako je Samsung, již technologii RCS přijali, ale Apple sveřepě trvá na svém. V lednu loňského roku kritizoval Hiroshi Lockheimer, vysoký manažer společnosti Google, Apple za to, že „brzdí uživatelský zážitek“ pro zákazníky. Apple ze svého postoje nechce ustoupit a loni na Code Conference Tim Cook prohlásil, že každý, koho frustrují jejich zelené bubliny zpráv, by si měl prostě koupit iPhone.
Nejčastější problém po návratu z ciziny a u zn. Xiaomi...
Takže dokud na to nebude 100% spoleh, tak klidně zůstat u SMS.