Francouzský Úřad pro hospodářskou soutěž udělil společnosti Apple pokutu ve výši 150 milionů eur (zhruba 3,7 miliardy Kč) za zneužívání dominantního postavení v oblasti online reklamy. Regulátor uvedl, že Apple nespravedlivě zvýhodňoval vlastní reklamní ekosystém a zároveň omezoval přístup konkurentů k cílené reklamě na svých zařízeních.




Vyšetřování odhalilo, že Apple zaváděl přísná pravidla pro využívání reklamních nástrojů třetích stran v rámci své platformy iOS, zatímco své vlastní reklamní služby neomezoval stejným způsobem. Tím podle úřadu narušoval férovou hospodářskou soutěž a znevýhodňoval inzerenty, kteří chtěli využít alternativní reklamní řešení.
Apple na rozhodnutí reagoval dle agentury Reuters, (viz reuters.com), tak, že je zklamaný. Současně však dodal, že dle francouzského antimonopolního úřadu po něm není požadováno žádných konkrétních kroků. Udělená pokuta Apple nijak zásadně nemusí trápit, neboť čistý zisk v posledním kvartále dosáhl 36,33 miliard dolarů, což je v přepočtu zhruba 838 miliard Kč.
