Za vylepšením stojí firma SolidEnergy Systems, které se údajně podařilo zdvojnásobit energetickou hustotu současných li-ion akumulátorů. Jádro myšlenky tkví v nahrazení materiálu pro anodu. Namísto současného uhlíku nebo křemíku to má být tenká vrstva lithia.
Úplně nejlepší na celé zprávě je časový rámec. Jsou vyrobeny první prototypy a už letos se začne s masovou výrobou. Tato úprava je totiž z hlediska výrobního procesu relativně jednoduchá, takže nebude nutné přestavovat výrobní linky.
Jako první dostanou tyto nové baterie drony – ty totiž vyžadují lehké a silné baterie ze všeho nejvíce. Mobily a další nositelnosti přijdou na řadu v příštím roce. Uvidíme, jestli se tak skutečně stane, anebo tento nápad rozšíří dlouhou řadu nesplněných slibů. A také, jestli nebudou výrobci v pokušení vyráběn namísto mobilů s dvojnásobnou kapacitou ty s poloviční tloušťkou.
Zdroje: solidenergysystems.com, news.mit.edu
Tak blbý jak výrobci jsou, tak zcela určítě!!!!
Ak je to aj pravda tak pochybujem že niekoho napadne dávať do mobilov veľkokapacitné batérie. Pekne tam ostanú také aké sú a bude sa stenšovať ....
Logika nepustí a tak to je. Výrobcovia nerozmýšľajú nad tým aký význam má to čo používajú ale nad tým aké čísielka si dajú do parametrov.
Snáď sa dočkáme a tajne dúfam že sa nepôjde cestou stenšovani ale nárastu kapacity a teda aj výdrže.
Faktem je, že nikomu nejde o to, aby byl Pepík spokojený, ale o to, aby existoval zisk, nejlépe pravidelný a jistý na dost dlouho dopředu.