Český Avast má za sebou další finančně úspěšný rok, jehož součástí byla i zdařilá akvizice společnosti AVG. Za rok 2016 Avast vykázal tržby ve výši 714 milionů dolarů s hrubým ziskem 353 milionů dolarů. Z pohledu tržeb se tak společnost posunula za americký Norton na druhé místo mezi globálními poskytovateli bezpečnostních řešení.
„Máme za sebou skvělý rok, včetně akvizice AVG, a když se podíváte na finanční výsledky samotného Avastu za posledních pět let, uvidíte nejsilnější růst v našem oboru podnikání,“ pochlubil se generální ředitel Avastu Vince Steckler. „Integrace obou firem jde hladce, dokonce jsme v tuto chvíli dál, než jsme plánovali. Naším dalším cílem z pohledu tržeb je stát se světovou jedničkou mezi bezpečnostními firmami.“
Bezpečnostní produkty Avastu mají více než 440 milionů uživatelů po celém světě a zásah firmy je skutečně globální. Alespoň milion uživatelů má firma hned v 50 zemích.
Co se týče budoucího směřování, Avast chce rozvíjet především technologii strojového učení. „Chceme nadále vytvářet inovace, které za pomoci umělé inteligence zastaví hrozby v reálném čase, tak jako se to povedlo třeba minulý pátek při blokování WannaCry,“ upřesňuje Steckler.
Firma si zároveň dobře uvědomuje důležitost zabezpečování mobilních zařízení a také chytrých zařízení do domácnosti. Právě na segment IoT chce proto česká firma klást velký důraz a postarat se o to, aby se hackeři nemohli nabourat do televizí, kávovarů, domácích kamer a dalších produktů, které připojených pomocí Wi-Fi na chytrou domácnost.