Chytré hodinky Apple Watch oslavily 24. dubna jubilejních deset let od uvedení první generace v roce 2015. Podle všeho se jim však v poslední době nedaří a jejich prodeje značně zpomalily. Situace je o to horší, že další prémiové chytré hodinky zažívají podle nejnovější analýzy daného odvětví dobré časy a jejich prodeje rostou.
Strmý růst prodejů vystřídala stagnace a pokles
Zatímco v předcházejících letech byly Apple Watch velkým tahákem a prodávaly se skvěle, nyní jejich prodeje doprovázejí relativně velké propady. Counterpoint konkrétně uvádí, že se hodinky prodávaly skvěle do roku 2021, kdy meziročně rostly o 27 %. V roce 2022 však nastala změna s nulovým růstem prodejců a poté přišel 10% propad v roce 2023, následovaný 19% propadem v roce 2024.
„V segmentu pokročilých chytrých hodinek se tržní podíl společnosti Apple v roce 2024 meziročně snížil o 8 procentních bodů. Čtvrté čtvrtletí roku 2024 bylo pátým po sobě jdoucím čtvrtletím, kdy došlo k poklesu dodávek chytrých hodinek Apple, přestože všichni ostatní hlavní konkurenti nabízející pokročilé chytré hodinky zaznamenali růst,“ uvádí se v reportu společnosti Counterpoint. Více viz counterpointresearch.com.
Za vším přitom stojí nedostatek inovací, kdy nestačí zřejmě ani meziroční menší vylepšení, která zpravidla vídáme také u iPhonů. Výrobci by nepochybně pomohlo, kdyby představil funkci neinvazivního monitoringu glukózy v krvi, na které podle všeho již velmi dlouho pracuje, případně nasazení křemíkové technologie baterií pro prodloužení výdrže.
„Pro návrat k růstu v roce 2025 a udržení svého tržního podílu se musí Apple zaměřit na několik věcí, včetně zavedení nových funkcí, uvedení modelů Watch SE a Watch Ultra a možných designových vylepšení,“ domnívají se analytici společnosti Counterpoint (viz. counterpointresearch.com).