Výrobci telefonů nezřídka používají v propagačních materiálech fotografie pořízené profesionálními fotoaparáty a je to pochopitelné. Co už však není v pořádku je vydávat tyto fotografie za výtvor smartphonů. Nebo je?
Skandálů o vydávání fotografií pořízených zrcadlovkami za výsledky smartphonů je celé množství. Nyní na sebe strhla pozornost hongkongská pobočka Samsungu s Galaxy A8 Star. Pokud na stránce sjedete trochu níže, uvidíte fotografii dívky držící list. Na té je demonstrována funkce „Live focus ready“, která uživatelům dovoluje volitelně nastavit hloubku ostrosti. Na první pohled líbivá fotografie však ve skutečnosti nebyla pořízena tímto smartphonem, nýbrž digitální zrcadlovkou.
Autorka fotografie Dunja Djudjic, která snímek nabídla k prodeji na stránkách fotobanky EyeEm, údajně použití její fotografie rozesmálo. Ani ne tak proto, že byla na fotografii demonstrována schopnost Samsungu Galaxy A8 Star měnit hloubku ostrosti, ale proto, jak moc byl upravený její obličej. Rozdíly mezi originální fotografií a tou na stránkách Samsungu můžete porovnat sami. Kvůli demonstraci bokeh efektu bylo také změněno pozadí.
To stejné v bleděmodrém se však děje i u ostatních výrobců smartphonů. Například egyptská reklama na Huawei nova 3 a nova 3i, ve které jsou demonstrovány fotografické schopnosti těchto dvou zařízení, byla focena digitální zrcadlovkou. Na to se přišlo, když herečka z reklamy zveřejnila na sociální sítě snímek z natáčení, který následně velmi rychle stáhla. Na něm jde vidět, jak se herec snaží vytvořit iluzi pořizování selfie, přitom je ale snímek pořízen fotografem.
Měly by být podle vás všechny reklamy, ve kterých jsou ukazovány fotografie, jež demonstrují schopnosti telefonu, foceny pouze těmito smartphony? Nebo je podle vás „malá výpomoc“ v podobě nafocení snímků profesionálními fotoaparáty v pořádku?
Alebo si skutočne žijete v tom, že Pur je na mastnotu účinný ako stierka?