Vyzkoušeli jsme Microsoft HoloLens 2. Napravují zásadní nedostatky první generace

Vyzkoušeli jsme Microsoft HoloLens 2. Napravují zásadní nedostatky první generace
  • V Barceloně jsme se mohli důkladně seznámit i s druhou generací brýlí HoloLens pro rozšířenou realitu od Microsoftu
  • HoloLens 2 působí mnohem přesvědčivějším dojmem, Microsoft zapracoval na rozšíření zorného pole
  • Potěší také pokročilý eye-tracking, který výrazně usnadní ovládání

Na výstavišti v Barceloně jsme se mohli seznámit s novou generací brýlí pro rozšířenou realitu, tedy s Microsoft HoloLens 2. Tyto brýle se chlubí několika novinkami, například zvětšením zorného pole, sledováním vašich očí pro jednoduší ovládání a rovněž vylepšenou manipulací s hologramy. Tolik teorie. Jaká je však praxe?

Microsoft HoloLens 2 cílí na profesionály

Jaké tedy jsou?

HoloLens 2 jsem měl na hlavě necelou půl hodinu. Headset byl pocitově velice lehký a na hlavě seděl velice pohodlně. Microsoft musíme pochválit za dotažení detailů, brýle totiž nikde netlačily a váha byla skvěle rozložena na celé temeno. Dá se říci, že kdybych před očima neměl set displejů, o jejich nasazení téměř nevím.

Samotné displeje už byly, z logických důvodů, rušivější element. Nejde však o nic, na co byste si za pár minut nezvykli, a vidět skrze ně reálný svět není žádný problém. Tento veskrze pozitivní dojem jsme ostatně měli již u první generace HoloLens.

HoloLens 2

Co se týká velikosti zorného pole displejů, na kterých je vidět obraz rozšířené reality, opět budeme chválit. Microsoftu se podařilo zvětšit zorné pole na přijatelnou velikost a neměl jsem tak pocit, že by mě výhled jakkoli omezoval v práci. Samozřejmě je to stále daleko od sci-fi ukázek, kdy máte pocit, že jsou hologramy doslova všude okolo vás. Na to vsází i Microsoft u svých propagačních videí. My tedy jen shrneme, že ono„ useknutí“ zorného pole je stále zřetelné, však ne tak moc, jako tomu bylo u první generace.

Sledování očí se zdálo jako bezproblémové, podobně jako u řešení pro VR. Vylepšená manipulace s virtuálními předměty pomocí rukou mi nefungovala vždy 100%, ale věřím že jde pouze o cvik, respektive o to jak rychle a z jaké dálky se mají gesta provádět. Vyzkoušel jsem si to i na konkrétním příkladu. Když jsem v ruce „držel“ virtuální ozubené kolo, manipulace s ním probíhala jen s nepatrnou odezvou a celý zážitek byl tak poměrně působivý. Problematičtější bylo jen rozpoznání uchopení.

Kam míří?

Microsoft na vývoji druhé generace zapracoval a vylepšil tak nejtíživější problém první generace, což byla velikost projekčních displejů. Ty jsou nyní větší, avšak stále v rozumné míře. Prostor na zlepšení tu samozřejmě stále je, ovšem výsledkem jsme byli příjemně překvapeni. Nově přidané senzory rovněž příjemně a hlavně smysluplně rozšiřují možnost interakce s prostředím.

Otázkou zůstává, kdy si HoloLens 2 budeme moci pořídit. K dispozici by měly být brýle již tento rok, oficiálně nám budou nejblíže dostupné například v Německu, a to za 3 500 dolarů, v přepočtu za 79 tisíc korun bez DPH. Proč uvádíme cenu bez daně? Právě kvůli tomu, kam HoloLens 2 míří. Cílem jsou totiž zejména firmy a různá průmyslová odvětví. Zde se již výsledná částka jeví jako únosná. Nemalým výdajem samozřejmě bude i přímá integrace HoloLens 2 do ekosystému dané firmy, s čímž navíc pomohou partneři společnosti Microsoft.

HoloLens 2

HoloLens 2 si budete moci také předplatit. Za poplatek 125 dolarů za jeden headset pro jednoho uživatele se najednou HoloLens 2 stávají zajímavým a dostupným řešením s vysokým potenciálem, které navíc výrazně nezatíží cash-flow společnosti.


Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze