Vodafone ve své samoobsluze využívá virtuálního asistenta TOBi

Vodafone ve své samoobsluze využívá virtuálního asistenta TOBi
  • TOBi je pilotní projekt Vodafonu, který zákazníci už od června zkouší na vlastní kůži v situaci, kdy si nevzpomenou na heslo do samoobsluhy
  • Od začátku pilotního projektu už chatbot TOBi uskutečnil kolem 75 000 konverzací a 15 000 zákazníků si s jeho pomocí zresetovalo heslo

„Cítíme se ve Vodafonu průkopníky a chceme využívat různé moderní technologie a testovat je spolu se zákazníky. Proto jsme zvolili pro pilotní projekt chatbota právě komunikaci přímo se zákazníky v samoobsluze Můj Vodafone na webu i v mobilu,“ říká Anna Hoerová, viceprezidentka pro prodej a péči, a dodává: „TOBi je jednoduchá umělá inteligence, která zvládá pochopení kontextu dialogu, a kdyby zákazník předem nevěděl, že komunikuje s chatbotem, možná by to někdy ani nepoznal. Přinese takové benefity pro zákazníky, které někdy lidé nemusí optimálně zvládat: bude dostupný 24 hodin 7 dní v týdnu, nemusí na něj nikdo čekat ve frontě, bude se nabízet jen tam, kde bude vědět, že může pomoci. Prostě všude, kde zákazníci potřebují cílenou, rychlou, efektivní a jednoduchou podporu, ať už na webu, v samoobsluze, aplikaci Můj Vodafone, na sociálních sítích nebo třeba v eShopu.

TOBi funguje díky technologii IBM Watson Assistant a od června 2018 se s ním zákazníci Vodafonu mohou setkat při obnově hesla do samoobsluhy. Pokud se pilotní projekt osvědčí, již brzy by se zákazníci mohli s TOBim setkat i při řešení ostatních požadavků. TOBi má kognitivní schopnosti, schopnost rozpoznání psaného textu v českém jazyce, komunikuje plynulým způsobem bez přímého zásahu člověka a umí reagovat na vstupní otázky.

Cílem pilotního projektu a obecně výhodou využití této technologie je dle Vodafonu nabízení rychlého a efektivního řešení v okamžiku a situaci, kdy to zákazník nejvíce potřebuje. Složitější požadavky zatím stále zůstanou v rukách zákaznické linky a prodejen. Také je pro Vodafone důležitá zpětná vazba, zda zákazníkům tento způsob řešení požadavků, tedy přes chatbota, bude vyhovovat.

Stáhnout Můj Vodafone

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

tisková zpráva