Spotify zveřejnilo své hospodářské výsledky za poslední čtvrtletí roku 2022 a může být převážně spokojeno. Loňský rok zakončilo s 205 milióny platícími uživateli, stalo se tak vůbec první službou svého druhu, která překonala hranici 200 miliónů platících uživatelů. Mezičtvrtletně došlo k nárůstu o 10 miliónů platících uživatelů.
Službu však mohou používat i ti, kteří platit nechtějí, jen se musí smířit s reklamami. Spotify se může pochlubit 489 milióny měsíčně aktivních uživatelů, což je mimochodem o 33 miliónu více než na konci 3. čtvrtletí roku 2022.
Na druhou stranu se společnost musí vypořádat s narůstající ztrátou, která narostla z 39 miliónů eur v roce 2021 na 270 miliónů eur. Důvodem byla expanze do světa audioknih a podcastů, kdy Spotify více investovalo do reklamy a přijalo nové zaměstnance. V letošním roce naopak chystá propouštění zhruba 6 % zaměstnanců, což představuje přibližně 600 lidí.
V současném čtvrtletí se čeká mírný růst uživatelů, těch platících by mělo být 207 miliónů. První kvartály bývají vždy nejslabší. Z dlouhodobého hlediska hodlá společnost postupně eliminovat ztrátu a do roku 2030 dosáhnout mety miliardy aktivních uživatelů.