Sony s mobily vzdává USA, zaměří se hlavně na Japonsko a Evropu

13

Divize Mobile japonského gigantu Sony plánuje v dlouhodobém časovém horizontu zaujmout třetí místo mezi výrobci smartphonů. Tento ambiciózní cíl ale nebude jednoduché splnit, řada konkurentů má totiž stejné plány. Jak edávno řekl CEO Sony Kazuo Hirai, Sony se bude prozatím soustředit hlavně na zlepšení prodejů doma v Japonsku a poté v Evropě, na USA se v oblasti mobilů zatím zaměřovat nebude.

Hlavní zájem o Japonsko a Evropu v aktivitách Sony smartphonů potvrdil CEO Kazuo Hirai v nedávném rozhovoru pro agenturu Reuters. Podpořil to vyjádřením čísel, kdy na tyto dva trhy dohromady připadá přes 60 % tržeb.

"Japonsko a Evropa jsou pro nás dvě nejdůležitější oblasti a zde také budeme investovat značné finanční prostředky, což ale prozatím neplatí pro USA a Čínu. Opravdu není reálné, abychom se pokoušeli udělat všechno najednou", řekl Hirai shromáždění novinářů.

CEO Sony Corporation Kazuo Hirai

Je pochopitelné, že začít vynakládat velké prostředky na zvýšení prodejů ve zmiňované dvojici velkých světových trhů by asi jen tak své ovoce nepřineslo, a pokud ano, tak za cenu obrovských nákladů. Jak v USA, tak v Číně totiž Sony Mobile nemá zdaleka tak dobré postavení a není v takovém povědomí zákazníků, jako v Evropě nebo domácím Japonsku. Sony proto v nejistých dobách raději volí jistější cestu domácího trhu a Evropy, kde o něm zkrátka většina lidí ví.

TIP! Sony Xperia Z1F: malá verze vlajkové lodi uvedena na japonský trh

Na zvýšení zisků se jednoznačně nejvíce podílejí nejdražší přístroje jako je Xperia Z1, Z Ultra či Tablet Z. Sony by ovšem mělo myslet i na to, že největší prodeje generují levnější přístroje, které vlastní velké množství lidí, kteří tak šíří ono povědomí o značce, které je alfou a omegou úspěchu. Pro zajištění úspěchu je tedy třeba najít dobrý průsečík mezi oběma segmenty.

Společnost si nedávno stanovila cíl prodat 42 milionů chytrých telefonů po celém světě v průběhu aktuálního fiskálního roku, který končí v březnu, což představuje nárůst o 27 procent oproti loňskému roku. Jen pro srovnání. Největší výrobce telefonů Samsung v tomtéž období v roce 2012 prodal asi 218,2 milionů smartphonů, americký Apple potom, podle agentury IDC, 135,9 milionů.

Zdroje: reuters.com

Diskuze ke článku
Milan Kutaj
Milan Kutaj
Ak chcú zvýšiť predaje, mali by si uvedomiť, že niektoré zariadenia nemôžu byť "Japan only" - Acro S, ZR, Z1f, ... mnoho zaujímavých zariadení si nechajú len pre domáci trh, pričom aj v EU by šli na dračku :)
Jaroslav Hlbocký
Jaroslav Hlbocký
Pri dotačnej politiky operátorov na IPhone + obľúbenosti Apple produktov v USA niet sa čomu čudovať. Ťažko sa tam niekto presadí. Zuby si na USA láme aj Nokia alebo Microsoft.
Jirka
Myslím že dobrá taktika, v americe jsou samé iovce, hlavně aby to sony stihlo, hodně iovci je uz i v evropě
JaroB
A máme tu zas nadpis ako z blesku. Aké "vzdáva" ??? Končí azda s týmito trhmi? NIE. Iba nieje pre nich prioritou číslo 1. NIKDY a ani teraz SONY neoznámilo, že končí "vzdáva" trhy USA a Čínu !!! KAZ len povedal, že väčšie úsilie a viac peňazí investuje do EU a JPN ako by mal nezmyselne vyhadzovať peniaze von oknom v USA a Číne. Zatiaľ. A spomenul aj to , že posilňovať tieto trhy SONY bude ale postupne. Takže žiadne "vzdáva".

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze