Hlavní zájem o Japonsko a Evropu v aktivitách Sony smartphonů potvrdil CEO Kazuo Hirai v nedávném rozhovoru pro agenturu Reuters. Podpořil to vyjádřením čísel, kdy na tyto dva trhy dohromady připadá přes 60 % tržeb.
"Japonsko a Evropa jsou pro nás dvě nejdůležitější oblasti a zde také budeme investovat značné finanční prostředky, což ale prozatím neplatí pro USA a Čínu. Opravdu není reálné, abychom se pokoušeli udělat všechno najednou", řekl Hirai shromáždění novinářů.
Je pochopitelné, že začít vynakládat velké prostředky na zvýšení prodejů ve zmiňované dvojici velkých světových trhů by asi jen tak své ovoce nepřineslo, a pokud ano, tak za cenu obrovských nákladů. Jak v USA, tak v Číně totiž Sony Mobile nemá zdaleka tak dobré postavení a není v takovém povědomí zákazníků, jako v Evropě nebo domácím Japonsku. Sony proto v nejistých dobách raději volí jistější cestu domácího trhu a Evropy, kde o něm zkrátka většina lidí ví.
TIP! Sony Xperia Z1F: malá verze vlajkové lodi uvedena na japonský trh
Na zvýšení zisků se jednoznačně nejvíce podílejí nejdražší přístroje jako je Xperia Z1, Z Ultra či Tablet Z. Sony by ovšem mělo myslet i na to, že největší prodeje generují levnější přístroje, které vlastní velké množství lidí, kteří tak šíří ono povědomí o značce, které je alfou a omegou úspěchu. Pro zajištění úspěchu je tedy třeba najít dobrý průsečík mezi oběma segmenty.
Společnost si nedávno stanovila cíl prodat 42 milionů chytrých telefonů po celém světě v průběhu aktuálního fiskálního roku, který končí v březnu, což představuje nárůst o 27 procent oproti loňskému roku. Jen pro srovnání. Největší výrobce telefonů Samsung v tomtéž období v roce 2012 prodal asi 218,2 milionů smartphonů, americký Apple potom, podle agentury IDC, 135,9 milionů.
Zdroje: reuters.com