Reklamní organizace kritizuje Apple za pokrytecký přístup v oblasti soukromí

1
Reklamní organizace kritizuje Apple za pokrytecký přístup v oblasti soukromí
Fotografie: Martin Fajmon, mobilenet.cz
  • Apple má dvojí metr v oblasti soukromí uživatelů
  • Proti lživým tvrzením v reklamách se vymezil šéf reklamní organizace Interactive Advertising Bureau

Organizace Interactive Advertising Bureau (IAB), jež vytváří standardy a pokyny pro online reklamu, včetně zobrazování reklam na webových stránkách a v mobilních aplikacích, se ohradila vůči přístupu Applu, který podle jejího zástupce uvádí ve svých reklamních sděleních lživé informace.


CEO IAB, David Cohen, obvinil společnost Apple z rozkládání reklamního odvětví zevnitř skrze cynismus a pokrytectví. Odkazuje tak na bezpečnostní funkci iOS představenou v dubnu 2021 v podobě možnosti zamezit některým aplikacím sledovat aktivitu uživatele i mimo používání samotných aplikací. Uživatelé tak musí udělit explicitní souhlas s jejich sledováním, aby o nich mohli vývojáři aplikací sbírat další cenné informace. Tato povedená bezpečnostní vychytávka se však nevztahuje na aplikace od Applu, které podle hardwarového inženýra cupertinské společnosti, Craiga Federighiho, aktivitu uživatele (mimo aplikaci) nesledují, tudíž nenabízí možnost povolit/zamezit sledování. Tuto informaci konkrétně uvedl v rozhovoru pro The Wall Street Journal.

Ukázalo se však, že ve skutečnosti tomu tak docela není a Apple v současnosti čelí žalobám kvůli uvádění lživých informací, neboť sleduje aktivitu uživatelů velmi podrobně a následně i posbíraná data monetizuje, jak uvádí článek dostupný na Bloomberg Law.

Situací ohledně možnosti zakázat sledování aktivity uživatelů u aplikací třetích stran (tedy ne těch, které jsou přímo od Applu) je pochopitelně podle různých společností značně nefér, nejnověji se vůči ní ohradila i streamovací platforma Spotify, jejíž zástupce uvedl, že Apple zneužívá svého postavení a omezuje konkurenci, viz macrumors.com. V minulosti proti této funkci velmi hlasitě protestoval například i Mark Zuckerberg.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Vybral jsem si Apple mmj i kvůli tomu, že nekšeftuje s datama o mě. Ať si je používá na co chce, ať podle nich vyvine nějakou AI, je mi to jedno, ale ať s nima nekšeftuje jak Google a ostatní. Stejně tak nechci, aby k mým datům z telefonu měla přístup jakákoli jiná aplikace, pokud to nepovolím. Ne, opravdu si nepřeju, aby mi Facebook nebo Google prohledával Mail a pak mi nabízeli reklamy nebo nový "přátele" na Facebooku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze